Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorAugule, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:42Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61511
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37558
dc.description.abstractDarba autors: Elīna Augule Pētījuma tēma: „Runas apguve kustībās 2-3 gadus jauniem bērniem.” Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt kā kustības ietekmē 2-3 gadu jaunu bērnu runas attīstību. Darba vadītāja: Latvijas Sporta akadēmijas pasniedzēja Dr. Paed., asoc. Profesore Inta Bula – Biteniece Darba apjoms : 50 lappuses, 22 attēli, 3 tabulas, 1 pielikums. Darba hipotēze atspoguļo to, ka jo vairāk bērns būs kustībā, jo labāk attīstīsies viņa runa. Atslēgvārdi: kustība, runas attīstība, pedagogs, vecāki, kustību rotaļas. Darba uzdevumi: 1. Analizēt dažādu autoru atziņas par fiziskajām aktivitātēm un to ietekmi uz runas attīstību. 2. Pēc noteiktiem kritērijiem izvērēt kā kustības ietekmē bērna runas attīstību. 3. Apkopot un izanalizēt visus iegūtos datus. Pētnieciskais darbs sastāv no trīs daļām: Pirmajā daļā tiek apkopota literatūra par 2-3 gadus jaunu bērnu vispārējo raksturojumu. Pirmajā apakšnodaļā ir apkopojums par 2-3 gadus jaunu bērnu runas attīstību. Otrajā daļā ir apkopotas kustības un to ietekme uz bērna runu, ietverot līdzsvara vingrinājumus, ustību rotaļas, pirkstiņrotaļas un artikulācijas aparāta vingrinājumus. Empīriskajā pētījuma daļā tiek izveidota kritēriju tabula pēc kuras vērtēt bērnus un tiek izvedotas anketas vecākiem. Pētījuma gaitā tika izpētīta bērna runas apguve kustībās. Pētījuma rezultāti liecina, ka jo bērns vairāk kustās, jo labāk attīstās viņa runa.
dc.description.abstractAuthor: Elīna Augule Research topic: Learning speech through movement for children ages 2-3. Goal of research: Goal is to theoretically and practically examine how movements affect speech development of 2-3 year old kids. Supervisor: Lecturer of Latvian Sports academy – Dr. Paed., asoc. Professor Inta Bula – Biteniece. Volume: 50 pages, 22 images, 3 tables, 1 appendix. Hypothesis reflects that the more the kid moves the better will be the development of his speech. Keywords: movement, development of speech, teacher, parents, movement games. Main goals: 1. Analyze quotes from different authors related to physical activities and how they affect the development of speech. 2. Evaluate how movements affect speech development according to various criteria. 3. Gather and analyze data. Research consists of 3 parts: In the first part various literature about 2-3 year old children is gathered. First subsection consists of gathered info of speech development in 2-3 year old children. In the second part various movements and details on how they affect children’s speech is gathered, such as balance, movement, finger and articulation exercises. In the empirical part a table of criterion were made according to which it is possible to evaluate children and according to which questions are given to parents. Learning speech through movement was examined throughout the research period. Results show that the more the child moves the more developed his speech is.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectkustība
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectpedagogs
dc.subjectvecāki
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titleRunas apguve kustībās 2-3 gadus jauniem bērniem
dc.title.alternativeLearning speech through movement for children ages 2-3
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record