Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorRudzone, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:43Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61523
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37562
dc.description.abstractDarba autors: Inese Rudzone Darba nosaukums: Bērna agresīva uzvedība un tās novēršanas iespējas vidējā pirmskolas vecumā. Darba mērķis: Analizēt bērnu agresīvās uzvedības novēršanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā. Hipotēze: Bērnu agresīvas uzvedības izpausmes var mazināt, ja pedagogs 1. bērnu konfliktu risināšanā izmanto rotaļas bērnu saskarsmes prasmju pilnveidei, 2. pasaku lasīšanas procesā kopā ar bērniem analizē saturā atspoguļotās saskarsmes problēmas. Atslēgas vārdi: vardarbība, vardarbības cēloņi un tās sekas, bērna attīstība vidējā pirmskolas vecumā, paņēmieni agresivitātes novēršanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no : satura, ievada, anotācijas latviešu valodā un angļu valodā, 4 nodaļām un apakšnodaļām, 61 lappuses, 6 attēliem, 9 tabulām, 32 literatūras avotiem, 3 pielikumiem. Pētījuma metodes: 1. Literatūras analīze. 2. Pedagogu un vecāku anketēšana. 3. Tiešā novērošana. 4. Datu statistiskā apstrāde, izmantojot EXCEL programmu un rezultātu analīze. Darba rezultāti: Katram bērna vecumposmam ir savas attīstības īpatnības, kas ietekmē bērna reakciju uz ārēju vai iekšēju kairinājumu. Bērns uzkrātās emocijas vēl tikai mācās izpaust, tāpēc pedagogiem ir jābūt kompetentiem par bērnu attīstības īpatnībām, lai veiksmīgāk varētu pielietot metodes, kas mazinātu bērniem agresīvu uzvedību. Pētījuma laikā tika secināts, ka hipotēze daļēji apstiprinās, ja pedagogs ikdienā izmanto rotaļas, lai veicinātu saskarsmi un risinātu konfliktus, kā arī, ja kopā ar bērniem lasa pasakas un kopīgi analizē to saturā atklātās problēmas. Liela nozīme bērnu agresīvās uzvedības mazināšanai ir vecāku rīcībai. Bērni ar agresīvo uzvedību cenšas panākt sev vēlamo rezultātu, tāpēc, ja vecāki velta nedalītu uzmanību savam bērnam, atvasei nav nepieciešams izrādīt agresiju. Bērnu agresija samazinās, ja viņiem ir konkrēts piemērs, kam līdzināties, ir izskaidrotas un mācītas uzvedības normas.
dc.description.abstractThe author of the research: Inese Rudzone The research title: A childs aggressive behaviour and its prevention opportunities the average preschool age. The objective of the research: Analyze the behavior of children aggressive prevention opportunities the average preschool age. Key words : Violence, the causes of violence and its consequences, the average child development pre-school age, techniques for the prevention of aggression. Research structure: content, introduction, annotation in Latvian and English, 4 chapters and subchapters, 61 pages, 6 tables, picture 9, 32 literature sources, 3 attachments. Study methods: 1. Literature analysis, 2. Survey and analysis of the teachers and parents questionnaires, 3. Direct observation, 4. Statistical analysis of data using EXCEL program. Research results: Each child has their own development characteristics, that affect a childs reaction to the external or internal irratation. Child accumulated emotion just learn use it, so teacher should be competen on child development features to better methods can be applied which minimise aggresive behavior in children. During the study, it was concluded that a hypothesis is confirmed, if part of eductor are used daily by the games, to facilitate communication and resolve conflicts as well as , if the children read fairy tales and together analyse the content of the problem. Reducing aggressive behaviour in children is on the parents.Children with the aggressive behavior trying to get to the desired result, so, if older devote full attention to your child, and their are not need to show aggression. Aggression in children, when they have a specific example to be followed, explains the rules of behaviour and they have been taught.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvardarbība
dc.subjectpaņēmieni agresivitātes novēršanai
dc.subjectvardarbības cēloņi
dc.subjectvardarbības sekas
dc.subjectbērna attīstība vidējā pirmskolas vecumā
dc.titleBērna agresīva uzvedība un tās novēršanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeA childs aggressive behaviour and its prevention opportunities the average preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record