Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorPetrova-Šaicane, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:50Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61572
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37574
dc.description.abstractEvitas Petrovas – Šaicanes bakalaura darbs “Mācību motivācijas sekmēšanas paņēmieni sākumskolas skolēniem” izstrādāts Latvijas Universitātes pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Darba pētījuma hipotēze – Mācību motivācijas sekmēšana sākumskolā būs veiksmīga ja: •Pedagogs stundas darbā skolēniem piedāvās praktisku darbošanos •Stundas norisē tiks izmantotas rotaļas •Stundas norisē tiks pielietotas daudzveidīgas mācību metodes •Tiks pamainīta vide stundas norisei •Pedagogs ņems vērā skolēna intereses, pielāgojot tās mācību procesam Mācību motivācijas problēmas skolēniem ir vērojamas aizvien biežāk, un tā ir neatņemama un svarīga mācību procesa sastāvdaļa, lai skolēnu sasniegumi būtu veiksmīgi. Lai mācību process būtu veiksmīgs un skolēni būtu motivēti mācīties ir nepieciešamas izmaiņas vadīto stundu norisē. Bakalaura darba mērķis – Pētīt mācību motivācijas sekmēšanu sākumskolā. Bakalaura darba mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi uzdevumi: 1)Analizēt mācību motivācijas jēdzienu pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā. 2)Izzināt bērnu attīstības likumsakarības jaunākajā skolas vecumā. 3)Veikt pētījumu par mācību motivācijas sekmēšanu sākumskolas skolēniem. 4)Izstrādāt priekšlikumus mācību motivācijas sekmēšanai sākumskolas skolēniem. Bakalaura darbs ir izklāstīts 3 nodaļās un 12 apakšnodaļās. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par mācību motivāciju un attīstības likumsakarībām jaunākajā skolas vecumā. Empīriskajā daļā tika pētīta skolēnu motivācija mācīties, izstrādātas divas atšķirīgas mācību stundas, kā arī anketēti skolēni un sākumskolas pedagogi. Tika apstiprināta darbā izvirzītā hipotēze un izstrādāti ieteikumi pedagogiem mācību motivācijas sekmēšanai. Mācību procesā tika pamainītas mācību metodes, kas sekmēja skolēnu motivāciju mācīties. Izstrādātā mācību stunda apstiprināja mācību motivācijas uzlabošanos. Pētījuma rezultāti apstiprina, ka izmantojot daudzveidīgākas darba metodes stundu vadīšanā, skolēnu motivācija mācīties uzlabojas un skolēni mācību stundā iesaistās aktīvāk. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 12 apakšnodaļām, ieteikumiem, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Darba apjoms 64 lpp, darbā ietvertas 3 tabulas, 14 attēli, 4 pielikumi un izmantoti 36 literatūras avoti. Mācību motivācija, sākumskola, pedagoģija.
dc.description.abstractEvita Petrova – Šaicanes' Bachelor's paper "Methods for enhancing learning motivation for primary school pupils", developed at the University of Latvia, Pedagogy, Psychology and Art Faculty. Hypothesis of the research work - Facilitating study motivation in primary school will be successful if: •The teacher during lessons at work will give pupils more practical work •In the process of learning games will be used •During the lesson, a variety of teaching methods will be used •The environment will be changed for several lessons •The teacher will take into account the learner's interests by adapting them to the learning process Student motivation issues are increasingly common and are an integral and important part of the learning process so that pupils' achievements would be successful. In order for the study process to be successful and students to be more motivated to learn, changes should be made in the course of lessons being conducted. The aim of the Bachelor Thesis - To study the motivation for learning in primary school. To achieve the aim of the Bachelor's work, the following tasks are set: 5)To analyze the concept of teaching motivation in pedagogical and psychological literature. 6)Find out the regularities of child development at the youngest school age. 7)Carry out a study on promoting motivation for schoolchildren. 8)To develop proposals for promoting motivation for primary school pupils. Bachelo'r thesis is presented in 3 chapters and 12 sub-sections. The theoretical part of the paper analyzes the pedagogical and psychological knowledge about the motivation of education and the developmental regularities at younger school age. In the empirical part an examination on the motivation for students to learn and the developement of two different lessons has been made, as well as questionnaires for pupils and primary school teachers. The hypothesis put forward in the work has been approved and recommendations for teachers to motivate learning have been developed. In the learning process, teaching methods were changed which contributed to the motivation of students to learn. Developed lessons reflect the improvement in teaching motivation. The results of the research confirm that the use of more diverse working methods in teaching improve students' motivation to learn and that students involve in learning process more actively through the lesson. The Bachelor’s paper consists of an introduction, 3 chapters, 12 subdivisions, recommendations, conclusions, list of references used and appendices. Workload 64 p., contains 3 tables, 14 images, 4 attachments and uses 36 literature sources. Learning motivation, primary school, pedagogy
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMācību motivācija
dc.subjectsākumskola
dc.subjectpedagoģija
dc.subjectpedagoģiskie paņēmieni
dc.titleMācību motivācijas sekmēšanas paņēmieni sākumskolas skolēniem
dc.title.alternativeMethods for enhancing learning motivation for primary school pupils
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record