Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorGerdiņa, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:59Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61615
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37594
dc.description.abstractBaibas Gerdiņas bakalaura darbs pedagoģijā „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles rosināšana literatūras iepazīšanas procesā” izstrādāts Rīgas pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas Pedagoģijas fakultātē lektores Mg. paed., V. Uršuļskas vadībā, laikā no 2016. gada novembrim līdz 2017. gada jūnijam. Pētījuma objekts: Literārie darbi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: Iztēles attīstība vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis: Pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas iztēles sekmēšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Hipotēze: literārie darbi sekmē bērnu iztēli tad, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērnu interesēm un pieredzei un tiek atbalstīta bērnu vēlme radoši izpausties. Pētījuma metodes: teorētiskā – literatūras analīze problēmas skatījumā. Empīriskās - bērnu novērošana, pārrunas ar bērniem, praktiskais darbs ar bērniem, rezultātu apkopošanas analīze un darbs ar literatūru. Bakalaura darba pirmajā nodaļā „Iztēle pedagogu un psihologu skatījumā” veikta zinātniskās literatūras un avotu izpēte par to, kas ir iztēle un kā tā tiek skaidrota pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā; balstoties uz autoru atziņām tiek skaidrota un raksturota iztēles un fantāzijas veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī atklāta literāro darbu nozīme iztēles atraisīšanā un sekmēšanā. Bakalaura darba otrajā nodaļā „Literāro darbu izmantošana vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles rosināšanai” tiek atspoguļots praktiskais pētījums par literāro darbu izmantošanas iespējām bērnu iztēles sekmēšanā. Ir izstrādāti bērnu iztēles vērtēšanas kritēriji, atklāta bērnu radošā darbība, kurā atklājas bērnu iztēles izpausmes, ir veikta bērnu darbības rezultātu analīze. Sniegts bērnu iztēles analītisks salīdzinājums pētījuma sākumā un beigās. Pētījuma daļā ir iekļauti bērnu radošie darbi – zīmējumi, pašsacerētas pasakas un dzejoļi. Pētījums atklāj, ka atbilstoša literārā darba izvēle rada bērnam vēlmi radoši izpausties. Saistoša darba vide, vizuāli materiāli rosina bērna pašiniciatīvu. Bērna iztēles svarīgākais atskaites punkts ir viņa personīgā pieredze un pārdzīvojumi. Darba apjoms – 79 lpp.. Darbam pievienoti 28 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi.
dc.description.abstractThe Diploma Paper in pedagogy “The Promotion of the Oldest Pre-school Children’s Imagination through Literature Learning Process”. The Aim of the Paper: to research the options of literature usage for pre-school children to promote their imagination. The Hypothesis: the literature promotes children’s imagination only if it is been selected based on children’s interests and experiences, and children’s wish to show off creatively is supported. In the first chapter of the Paper: “The Imagination in Pedagogues and Psychologists Point of View” the research of scientific literature is done, finding out the theories about the imagination and how it is been explained in pedagogical and psychological literature; the development of pre-school children’s imagination is been explained and characterized based on different authors’ conclusions as well as the meaning of literature is discovered to raise and promote the imagination. In the second chapter of the Paper: “The Usage of Literature to Promote the Older Pre-school Children’s Imagination” the practical research about the usages of literature to promote pre-school children’s imagination is displayed. The standards to evaluate children’s imagination are worked out, children’s creative action is discovered where children’s imagination expressions are displayed. The analysis of children’s action is done. The analytical comparison of children’s imagination in the beginning and in the end of the research is given. In the research part children’s creative works are included – paintings, self-made fairy tales and poems. The research discovers that the appropriate piece of literature promotes children’s wish to show off creatively. The exciting environment and visuals stimulate children’s own initiative. The most important reference point of children’s imagination is their own personal and emotional experience. The amount of the Paper – 78 pages, 28 pictures, 3 tables, 4 appendices are enclosed to the Paper.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectBērnu iztēle
dc.subjectradošums
dc.subjectradošā rotaļa
dc.subjectbērnu literatūra
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles rosināšana literatūras iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe Promotion of the Oldest Pre-school Children’s Imagination through Literature Learning Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record