Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorSamule, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:59Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61617
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37596
dc.description.abstractDarba autors – Elīna Samule Darba vadītājs – Dagnija Vigule Temats - Gribas īpašību sekmēšana rotaļā 3-4 gadus veciem bērniem Mērķis – Teorētiski pētīt un empīriski vērot 3-4 gadus vecu bērnu gribas īpašību veidošanos rotaļā Uzdevumi – 1.Analizēt un pētīt pedagogu un psihologu atziņas par gribas īpašību attīstību pirmsskolas vecuma bērniem; 2.Apkopot pedagogu, psihologu atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašību veidošanos; 3.Izvirzīt trīs gribas īpašības attīstības kritērijus empīriskajai daļai; 4.Analizēt izvirzītos gribas kritērijus vērojot pirmsskolas bērnu grupu procesā. Hipotēze – 3-4 gadus vecu bērnu gribas īpašību veidošanās rotaļā būs veiksmīgāka, ja tiks nodrošināta tam piemērota vide un pedagoga netiešā iesaistīšanās Pamatojoties uz šiem pētījuma rezultātiem, tiek secināts, ka pirmsskolēna attīstības pamatā liela nozīme ir rotaļai. Caur rotaļu bērns iemācās izprast sadzīviskās norises, kā arī nostiprina attiecības vienam pret otru. Caur rotaļu bērns izpauž savas ikdienas bažas, vai gluži pretēji, izspēlē rodas prieks par kādu bērnam svarīgu notikumu. Rotaļa ir bērna ikdiena, kā arī viens no veidiem, kā sevi pilnveidot. Rotaļā bērns gūst arī viņa attīstībai nepieciešamās mācības, ja tās daļēji vada skolotājs, ļaujot bērniem pašiem izlikties par rotaļas noteicējiem. Šī bakalaura darba izstrādē svarīgie faktori ir gribas attīstības izvirzītie kritēriji caur rotaļām, kas ir iniciatīva, mērķtiecība, neatlaidība, pašsavaldīšanās un patstāvība. Autore uzsver, ka jebkāda pozitīvi vērsta mācība katram bērnam var iemācīt ko jaunu, piemēram, pasaku lasīšana, pārrunas. Tomēr, neatņemama sastāvdaļa, un šī darba izstrādei nozīmīga tiek atzīta rotaļa, kā viens no veidiem kā bērnam pilnveidot visu nepieciešamo. Pirmajā daļā autore veiks teorētisku pētījumu, pamatojoties uz pedagogu un psihologu atziņām, otrajā daļā autore pētīs bērnu grupas dažādās piedāvātajās rotaļās. Atslēgas vārdi – SIŽETU-LOMU ROTAĻĀ, CELTNIECĪBAS ROTAĻA, GRIBAS ĪPAŠĪBAS, PIRMSSKOLA, 3-4 GADUS VECI BĒRI
dc.description.abstractAuthor – Elīna Samule Advisor – Dagnija Vigule The theme – Advancement of the will in the play for 3-4 year old children The goal – Theoretically studying and empirically observing the development of the wills of 3-4 years old children in the play Tasks – 1.To analyze and study the ideas of pedagogues and psychologists on the development of the properties of pre-school children; 2.To gather the ideas of educators, psychologists about the formation of the properties of pre-school children's will 3.To lay out the criteria for the development of the three will properties for the empirical part; 4.To analyze the proposed criteria of will while observing the process of pre-school children Hypothesis – Developing the 3-4 year-old children's will in a play will be more successful if it provides a suitable environment and indirect involvement of the teacher Based on the results of this study, it is concluded that play is very important for the development of a pre-schooler. Through the play, the child learns to understand social processes, and also strengthens relations with each other. Through the play, the child reveals his daily concerns, or, on the contrary, the play makes a joy for something important to the child. The play is a daily life of the child, as well as one of the ways to perfect oneself. In the play, the child also learns the skills necessary for his development, if they are partly run by the teacher, allowing the children to pretend themselves to be the determinants of the game. Important factors in developing this Bachelor's thesis are the criteria set out for the development of will through play, which is initiative, purposefulness, perseverance, self-expression and independence. The author emphasizes that any positive teaching can teach every child something new, such as the reading of tales, conversations. However, an integral part is the development of this work, and one of the ways for the child to perfect everything necessary is recognized as a play. In the first part the author will conduct a theoretical study based on the findings of educators and psychologists, in the second part the author will study the children in the various proposed games. Key words - SCALE-ROLL-IN A PLAY, CONSTRUCTION PLAY, WILL FEATURES, PRIMARY SCHOOL, 3-4 YEARS OLD CHILDREN
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSIŽETU-LOMU ROTAĻĀ
dc.subjectCELTNIECĪBAS ROTAĻA
dc.subjectGRIBAS ĪPAŠĪBAS
dc.subjectPIRMSSKOLA
dc.subject3-4 GADUS VECI BĒRI
dc.titleGribas īpašību sekmēšana rotaļā 3-4 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeAdvancement of the will in the play for 3-4 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record