Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorŠmite, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:23Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61634
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37606
dc.description.abstractBakalaura darba tēma - Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās. Bakalaura darba mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanos. Teorētiskajā daļā tiek iepazīti, izpētīti un salīdzināti dažādu psihologu un pedagogu darbi par pozitīvas attieksmes veidošanos vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, ir atklātas pozitīvo attieksmju veidošanās likumsakarības. Attieksme veidojas no interesēm, vērtībām, viedokļiem, normām, principiem un ideāliem, tā veidojas no piedzīvotā, pārdzīvotā, esot darbībā. Ja veicinām bērnam pozitīvu attieksmi pret dabu, tad to vislabāk darīt dabā un jau agrā bērnībā, jo daba bērnam ir prieka un izziņas avots. Empīriskās daļas saturs balstās uz praktisko pētījumu, tas tika veikts Rīgas X Privātā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā piedalījās vidējā vecuma pirmsskolas bērni. Pētījumā tika pielietotas empīriskās pētīšanas metodes – novērošana, sarunas ar bērniem, praktiskās darbības, iegūto rezultātu analīze un anketēšana. Bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās tika izvērtēta pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Ir aprakstīts daudzveidīgs praktiskais darbs ar bērniem pozitīvas attieksmes veidošanā pirmsskolā, iegūtie rezultāti ir apkopoti tabulās, diagrammās un attēlos. Pētījumā tika pārbaudīta un apstiprināta hipotēze: bērnam veidosies pozitīva attieksme pret dabu tad, ja tiks nodrošinātas daudzveidīgas aktivitātes atbilstoši bērna pieredzei, interesēm, attīstības pakāpei; tiks nodrošināta veiksmīga pedagogu un bērnu sadarbība; pieaugušais būs kā paraugs un pozitīvas attieksmes pret dabu veicinātājs. Bakalaura darba apjoms - 63 lpp. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām, kurās ir ietvertas vairākas apakšnodaļas. Darbam ir pievienotas 5 tabulas, 13 attēli, 43 literatūras avoti, 1 pielikums.
dc.description.abstractBachelor paper title: the modelling of a positive attitude towards nature by children of pre-school age. The objective: to explore the process of creating positive attitude towards nature by children of pre-school age. In the theoretical part of the paper, works of different psychologists and teachers are being explored, analyzed, and comparative evaluation is being made to understand the formation of process towards positive attitude for children of pre-school age. Having this background, patterns have been identified in the process of shaping positive attitude. Attitude derives from interests, values, judgments, norms, principles and ideals. If we evolve in stimulating a positive approach towards nature, a child should explore it in the nature habitat, and already in early walks of life. For the child, the nature is source to explore the life and to find a joy in it. The empirical part is based on practical research. It was carried out in Riga Private pre-school X. Children of medium age of pre-school took part in it. In the research empirical research methods were used, namely observation, conversations with children, practical tasks. All these results were analyzed and collected in survey. A positive approach towards nature was evaluated at the beginning of survey, and at the final stage. In the thesis you can find multi-layered practical work with children to promote their positive attitude towards nature while being at the pre-school. The results are collected in tables, diagrams and pictures. In the research a hypothesis was scrutinized and proved to be true: A child will evolve in positive attitude towards nature if multi-faced activities will be provided based on child’s experience, interests, and level of development. In conjunction of these pre-requisite’s, a successful relationship between a pedagogue and a child has to be established; as a result an adult will serve as a prime example of positive attitude towards the nature. The Bachelor work consists of 63 pages. It has two sections, and a number of sub-sections. In the work you will find 5 tables, 13 pictures, 43 references and one attachment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAttieksme
dc.subjectDaba
dc.subjectĢimene
dc.subjectPedagogs
dc.subjectPirmsskolas vidējais vecumposmu
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās
dc.title.alternativeThe modeling of a positive attitude towards nature by children of pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record