Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorSaleniece, Katrīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:26Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61636
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37607
dc.description.abstractDarba autors: Katrīna Saleniece. Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu analīzes procesā. Darba mērķis ir izpētīt radošuma sekmēšanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu analīzes procesā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veiktas dažādas radošās darbības – pasaku klausīšanās, bērnu vērojumi pēc literāro darbu noklausīšanās, bērnu radošuma atspoguļojums zīmējumos, lomu spēlēs, teatrālā uzvedumā. Darbā tika apkopotas un analizētas psihologu, filozofu, pedagogu atziņas un viedokļi par radošumu, tā sekmēšanu un veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā. Tika veikti pētījumi, izmantojot literāros darbus, un apstiprināta darbā izvirzītā hipotēze – literārie darbi sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošumu tad, ja: tie atbilst bērna interesēm, pieredzei, konkrētai situācijai; tiek radīta atbilstoša vide. Darbam ir divas daļas. Pirmajā daļā analizēts radošums pedagogu, psihologu teorijā un skatījumā. Šajā nodaļā ir sniegts radošuma vispārīgs rakturojums, radošuma veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Ir analizēta arī literāro darbu nozīme kā bērnu radošuma atraisītaji un sekmētāji. Otrajā daļā – sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu raksturojums, bērnu novērtējums pēc kritērijiem pētījuma sākumā un beigās, aprakstīts un analizēts praktiskais darbs ar bērniem. Veikti secinājumi. Darba apjoms – 55 lapas. Darbam pievienoti: 5 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi, 47 izmantotie informācijas avoti. Atslēgas vārdi: radošums, radošs process, radoša personība, radoša vide, vecākā pirmsskolas vecuma bērns, literārie darbi.
dc.description.abstractAuthor: Catherine Saleniece. Job title: Oldest pre-school age children's creativity in promoting the works of the analysis process. The objective is to promote creativity as the oldest children of pre-school age of literary works in the analysis process. In order to achieve its objective, were carried out various creative activities – say listening, listening to the children's comments after the literary work, children's creativity of drawings, role games, theatrical play. Was collected and analysed the work of psychologists, philosophers, teachers ’ knowledge and views on creativity, the promotion and development of the pre-school age. Studies were performed using the work of literary works, and confirmed the hypothesis – the oldest literary works contribute to pre-school age child's creativity if: they correspond to the interests of the child, the experience of a particular situation; creates the appropriate environment. Work is in two parts. The first part analyses the creativity of teachers, psychologists theory and view. This chapter describes general disposition creativity, the creativity of children of pre-school age. The role of the literary work is also analysed as children's creativity and promoter. The second part – a methodological basis for the study, children, children's assessment of the criteria for the beginning and end of the study, describe and analyse the practical work with children. The conclusions were made. The amount of work – 55 pages. Work added: 5 images, 3, 3, 47 to the sources of the information used. Key words: creativity, creative process, creative, creative environment, the oldest pre-school age child.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectradošs process
dc.subjectradoša personība
dc.subjectradoša vide
dc.subjectvecākā pirmsskolas vecuma bērns
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma darbības sekmēšana literāro darbu analīzes procesā.
dc.title.alternativeThe creativity of children pre-school age in the promotion of literary works in the analysis process.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record