Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede, Ligita
dc.contributor.authorMajore, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:49Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61789
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37653
dc.description.abstractDarba nosaukums: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses rosināšana rokdarbos. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses rosināšanu rokdarbos. Pētījuma hipotēze. Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses rokdarbos tiek sekmēta, ja: •tiek piedāvāti daudzveidīgi materiāli; •tiek saņemts pedagoga emocionāls un praktisks atbalsts. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām, kurās ir ietvertas vairākas apakšnodaļas. Pirmā nodaļa. Tiek apskatītas, salīdzinātas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par intereses nozīmi cilvēka dzīvē, un to attīstību pirmsskolas vecumā. Pamatojoties uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi, var secināt, ka interesei piemīt universāla nozīme, kas ir cilvēka dabīgais virzītājspēks. Interese ir komplicēta, kuru saista ar vajadzībām, emocijām un uzmanību. Šajā nodaļā tiek apskatīta arī rokdarbu nozīme bērnu interešu rosināšanā, un kādi materiāli tiek izmantoti rokdarbos. Pēc literatūras analīzes, darba autore secina, ka rokdarbi ir izteiksmes līdzeklis, ar kuru palīdzību bērns spēj izpausties un harmoniski attīstīties, kā arī sekmējot dažādu prasmju attīstību, bagātinot zināšanas par dažādiem materiāliem un veidot pozitīvu attieksmi pret dažādām dzīves norisēm. Svarīga loma, intereses rosināšanai rokdarbos ir skolotājam. Otrā nodaļa. Empīriskā daļa balstās uz praktisku pētījumu, kurā piedalās 6 bērni, vecumā no 3 līdz 4 gadiem. Pētījumā tika izmantotas novērošanas, izmēģinājuma un datu ievākšanas metodes, kura laikā autore veica praktisku darbu intereses rosināšanā rokdarbos. Pētījuma sākumā un beigās tika apkopota, salīdzināta un analizēta bērnu interešu attīstība, pēc izstrādātajiem kritērijiem. Darba apjoms – 65 lpp; attēlu skaits – 33; tabulu skaits – 5; izmantoto literatūru un informācijas avotu skaits – 56.
dc.description.abstractThe theme of the Bachelor work: Rising children's interests in handicraft at the age of the youngest preschool. The aim: Study theoretically and practically the children's age of the youngest preschool of raising interests in handicraft. The hypothesis of the research: The youngest preschool age interests of children in handicraft are facilitated if: • are offered varied materials. • is received emotional and practical support from the teacher. Paper of bachelor consists of two chapters, where are included some subdivisions. The first chapter. Opinions of teachers and psychologists about the importance of interest in a life of human and its development at the age of preschool is examined, compared and analyzed. On the basis of pedagogical and psychological analyses of literature can be drawn a conclusion that interest has universal features which are the main power in human for moving on. The interest is complicated, that is joined with necessities, emotions and attention. Importance of handicraft in stimulating children's interests and what type of materials are used in the lesson are pointed out in this chapter. The author of the paper drew the conclusion after analyses of literature, that handicraft is the mean of expression, with its help the child is able to express himself and develop in harmony, as well as facilitate different development of skills, improve knowledge about different types of material and also make positive attitude to different events of life. The most important role for rising interest in handicraft is for the teacher. The second chapter. The Empirical part is based on practical research, where participated 6 children, from the age 3 to 4. Observing, testing and gathering data methods that are used in the case study, the author made the practical work for rising interest in handicraft. At the beginning and at the end of the research there were gathered, compared and analyzed the data about the development of children interests according to developed criteria. The volume of paper 65p., pictures 33, tables 5, amount of used literature and sources of information 56.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectinterese
dc.subjectintereses nozīme
dc.subjectemocijas
dc.subjectuzmanība
dc.subjectvajadzības
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses rosināšana rokdarbos
dc.title.alternativeRising children's interests in handicraft at the age of the youngest preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record