Dramatizācijas rotaļa 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai
Author
Kovšuka, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētnieciskā darba mērķis ir - teorētiski un empīriski apskatīt dramatizācijas rotaļas 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai. Mērķa sasniegšanai tiek izmantotas šādas pētījuma metodes: teorētiskās- literatūras analīze un empīriskās- novērošana, kā arī statiskā apstrāde. Balstoties uz analizēto literatūras teoriju,- pedagogu un psihologu apgalvojumiem, pētījumiem un pierādījumiem par dramatizācijas rotaļu kā 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu, tiek meklētas atbilstošas pasakas un dramatizētas tās ikdienā. Pētījuma sākumā tiek veikta bērnu grupas sadarbības prasmju izpēte veicot novērošanu bērnu sadarbības līmeņa noteikšanai ikdienas situācijās, nodarbību laikā. Iegūtie rezultāti palīdz noskaidrot bērnu sadarbības prasmeju sākotnējo līmeni, kuri tiek salīdzināti ar rezultātiem, kas iegūti pēc konstatējošā pētījuma, lai izdarītu secinājumus vai ir notikusi bērnusadarbības prasmju attīstības izaugsme. Savukārt, lai iegūtu konstatējošā pētījuma rezultātus tiek realizēts pasaku dramatizēšana gan brīvajā laikā, gan nodarbībās. Konstatējošā pētījuma rezultāti tiek salīdzināti ar iegūtajiem rezultātiem pētījuma sākumā, kas atspoguļo to vai ir notikusi sekmīga bērnu sadarbības prasju izaugsme. Apkopotie pētījuma rezultāti liecina, ka bērnu sadarbības prasmju izaugsmei ir sekmīgi attīstījusies, ņemot vērā un praktizējot pedagogu un psihologu teorijā apgalvoto. Pētījuma sākumā, veicot bērnu grupas sadarbības prasmju līmeņa izpēti, rezultāti atspoguļo grupā arī zemu sadarbības prasmju līmeni. Taču pēc konstatējošā pētījuma, rezultāti liecina, ka grupā ir paaugstinājušās sadarbības prasmes. Tātad sadarbības prasmju līmeņa paaugstināšanās, tiek sasniegta, praktizējot pasaku dramatizēšanu ar konkrētām konfliktsituācijām, kuras grupā bija novērotas. Hipotēze- dramatizācijas rotaļa veicina 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes, ja literārais darbs atbilst bērna vecumam, interesēm un vajadzībām, un bērns iesaistās dramatizējumā. Pētnieciskā darba autors Ilze Kovšuka. Darba apjoms- 44 lapas, attēlu skaits 12, tabulu skaits- 5, pielikumu skaits- 4, izmantoto informācijas avotu skaits 52. Atslēgas vārdi: sadarbības prasmes, dramatizācijas rotaļa, pirmsskolas vecuma bērns. The aim of the research is - theoretically and empirically view games for children of the age 4-5 years cooperation for the promotion of skills. The objective of the study methods used are: theoretical - literature analysis and empirical – monitoring, as well as static handling. On the basis of the analysis literary theory, - educators and psychologists statements, research and evidence of the game that 4-5 year old children the promotion of cooperative skills, searches for the appropriate tales and they use every day. At the start of the study, cooperation is carried out research skills child groups through monitoring, the level of cooperation in everyday situations, class time. The results helps you to determine the level of skills of cooperation, that compares with the results, the letters obtained by the study, in order to draw conclusions or has occurred the growth of collaborative skills development. Whereas, in order to obtain the results of the study, the tale is made using both the free time and lessons. The letters, the study results are compared with the results obtained at the beginning of the study, reflecting the fact that there has been a successful children's collaboration skills growth. The study results show that children have successfully developed the skills for growth, having regard to the theory and practice of educators and psychologists claimed. At the start of the study, the group of children the skills level of research cooperation, also in the low level of cooperation results reflect the level of skills. But after the letters, the study results showed that the group's increased cooperation skills. So cooperation skill levels are achieved when the story with specific conflict situations, whose group was observed. Hypothesis – the game use of 4-5 years old children shall promote cooperation with the literary work skills, if the child's age, interests and needs, and a child in the treehouse. Research author Ilze Kovsuka. The amount of work – 44 pages, number of images – 12, number of tables – 5, number of attachments – 4, the number of the source of information – 52. Key words: cooperative skills, different games, pre-school age child.