Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorMedne, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:01:51Z
dc.date.available2018-01-03T02:01:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61541
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37684
dc.description.abstractKvalifikācijas darba “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas attīstība muzikālajās rotaļās” mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas sekmēšanu muzikālajās rotaļās. Kvalifikācijas darba autore ir Liene Medne. Lai īstenotu mērķi tiek izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par 4-5 gadīgu bērnu labizjūtas nozīmi audzināšanas procesā. 2.Pētīt labizjūtas veicināšanas iespējas muzikālajās rotaļās. 3.Empīriski pārbaudīt bērna labizjūtas veicināšanas iespējas muzikālajās rotaļās. 4.Izstrādāt ieteikumus 4-5 gadīgu bērnu labizjūtas veicināšanai, izmantojot muzikālās rotaļas. Darba teorētiskajā daļā izmantota pedagoģijas un psiholoģijas literatūra, tiek aprakstītas psihologu un pedagogu atziņas par 4-5 gadīgu bērnu labizjūtas nozīmi audzināšanas procesā, skaidrots labizjūtas termins, aprakstīta labizjūtas nozīme audzināšanas procesā pirmsskolā un kritēriji tās novērtēšanai, tiek skatītas iespējas veicināt bērnu labizjūtu caur muzikālajām rotaļām. Pētnieciskajā darbā autore izmanto šādas pētījumu metodes: 1.Teorētiskās – literatūras analīze; 2.Empīriskās: •Tiešā un netiešā novērošana, •Intervijas ar skolotājiem, •Pētījuma rezultāta analīze. Tiek pārbaudīta kvalifikācijas darba hipotēze –Ar muzikālajām rotaļām ir iespējams veicināt bērnu labizjūtu. Balstoties uz novērojumiem un intervijām, tiek secināts, ka, rūpīgi izplānojot muzikālo rotaļu saturu un apzinoties bērnu individuālās vajadzības, ir iespējams veicināt bērnu labizjūtas attīstību. Pētījuma bāze ir Pirmsskolas izglītības iestādes “X” “Y” grupas 20 bērni, 3 skolotāji. Pētījums ilgst no 2017.gada marta līdz 2017.gada oktobrim. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Kopā darbā ir 48 lapaspuses, 10 pielikumi, darbā izmantoti 43 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe aim of the qualification work „The development of the well-being of four and five years old preschool children during musical activities” is to investigate the promotion of the well-being of four and five years old preschool children theoretically and empirically during musical activities. The author of the qualification work: Liene Medne. To achieve the aim following objectives were proposed: 1. To analyse theories of researchers of pedagogy and psychology about the meaning of the well-being of 4 and 5 years old children during the process of raising a child. 2. To investigate opportunities of the promotion of the well-being during musical activities. 3. To examine opportunities of the promotion of the well-being of children during musical activities empirically . 4. To develop suggestions of the promotion of the well-being of 4 and 5 years old children using musical activities. In the theoretical part of the qualification work the literature of pedagogy and psychology was analysed and quotes of pedagogs and psychologists about the meaning of the well-being of 4 and 5 years old children during the process of raising a child were described. The term of well-being has been described as well as the meaning of well-being and the criteria for evaluating the well-being of children during the educational proceses at preschool. Opportunities of musical activities that contribute to the well-being of children were sought. In the practical part following methods were used: 1. Theoretical – the analysis of the literature; 2. Empirical: •Direct and indirect observation, •Interviews with teachers, •The analysis of results of the study. The hypothesis of the qualification work - it is possible to promote the well-being of children using musical activities-, have been tested. Based on observations and interviews, it is concluded that the careful elaboration of the content of musical activities and the awareness of children's individual needs, it is possible to promote the development of children's well-being. The foundation of the study was 20 children and 3 teachers of the class „Y” of the preschool „X”. The study lasts from March 2017 to October 2017. The qualification work consists of Introduction, two parts, Conclusion, References and Appendixes. Altogether there are 48 pages and 10 Appendixes including 43 sources of literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectMūzika
dc.subjectLabizjūta
dc.subjectVajadzības
dc.subjectRotaļas
dc.subjectNovērošana
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas attīstība muzikālajās rotaļās
dc.title.alternativeThe development of the well-being of four and five years old preschool children during musical acitivities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record