Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu skaņu izrunas kultūras sekmēšana roku sīkās muskulatūras vingrinājumos un rotaļās
Author
Osipova, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltiņa, Irēna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: ,,Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu skaņu izrunas kultūras sekmēšana roku sīkās muskulatūras vingrinājumos un rotaļās’’ Autore: Kristīna Osipova Zinatniskā vadītāja: Irēna Miltiņa Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski izzināt un vērtēt pirkstu rotaļu un vingrinājumu ietekmi un izmantošanas iespējas skaņu izrunas kultūras sekmēšanā jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām − teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā sniegts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums problēmas skatījumā. Darba ietvaros sniegts pārskats par 3 − 4 gadīgu bērnu runas attīstību, īpašu uzmanību pievēršot skaņu izrunas un pirkstu sīkās motorikas attīstības kopsakarībām. Analizētas skolotājas attīstošās darbības mērķu īstenošanai nepieciešamas metodes, paņēmieni. Praktiskajā daļā tiek izstrādāts un īstenots skolotāja darba plāns, atlasīti un izmantoti pirkstu vingrinājumi un rotaļas, ievērojot bērnu skaņu izrunas pilnveides vajadzības. Empīriskā pētījuma ietvaros bērniem ikdienā organizētas daudzveidīgas pirkstu rotaļas, atklājot, ka to sistemātiska izmantojuma gadījumā bērniem uzlabojas skaņu izruna un runas aktivitāte kopumā. Darba ietvaros apkopoti plaši pirkstu rotaļu materiāli, kas orientēti darbā ar krievvalodīgiem bērniem. Darba autore rezumē iegūtos darba rezultātus, kas ļauj secināt, ka bērniem ir vērojama pozitīva skaņu izrunas attīstības dinamika. Kvalifikācijas darba apjoms: 63 lpp., ietver 3 attēlus, 5 tabulas, 13 pielikumus, 58 izmantotās literatūras un informācijas avotus. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, artikulācijas aparāts, skaņu izruna, pirkstu rotaļas. A subject of qualification work: Formation of the culture of pronunciation of sounds by children of younger preschool age in exercises for articulation and fine motor skills The author: Christina Osipova Scientific adviser: Irena Miltina Research project aim and objectives: To investigate, both theoretically and empirically, as well as to evaluate the influence and the possibility of using finger games and exercises for the development of the preschool age childrens culture of sound language. The qualification paper consist of 2 parts − theoretical and practical. In theoretical part there is pedagogically − psychological characterization on problems jounger preschool age children. This piece of work contains a report on speech development of 3 – 4 year old children. Particularly, attention is paid to the relationship of sounds pronunciation and development of minor muscles of the fingers. In the practical part the working plan of the teacher has been developed and implemented, finger games and exercises have been selected and used for the improvement of sound language, taking into account childrens particularities. Empirical research includes varios finger games for children organised on a daily basis. Research proves that if finger games are used regulary as a systematical process, in this case children pronunciation of the sjunds and speech activity improves, which means that the finger games have a positive impact on the children minor muscular system. There are gathered materials of a various finger games designed for russian speaking children in my qualification work. The author of the paper summarizes research results obtained during the work and thei allow concluding that a positive dynamics of development of sound acceleration can be observed among children. Volume of qualification work: 63 pages, 3 pictures, 13 addendums , 5 tables and a literature list of 58 references Key words: pre – school age, articulation system, audio pronuncation, finger games.