Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorGraudiņa, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:02:05Z
dc.date.available2018-01-03T02:02:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61619
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37709
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir "Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā". Darba mērķis – pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēts emociju skaidrojums pedagogu un psihologu teorētiskajās atziņās un vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās likumsakarības, kā arī, balstoties uz pedagogu un psihologu sniegtajām teorētiskajām atziņām, tiek analizēta literatūras nozīme bērnu emociju sekmēšanā un atraisīšanā. Empīriskajā daļā tiek dots pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās bērnu grupas raksturojums un izstrādāti kritēriji, lai veiktu emocionālās atsaucības vērtēšanu. Ir aprakstīts praktiskais darbs, kura laikā bērni tiek iepazīstināti ar dažādiem literārajiem darbiem, lai sekmētu un attīstītu bērnu emocionālās atsaucības veidošanos. Iegūtie rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma rezultāti liecina, ka literārie darbi sekmē bērnu emocionālās atsaucības veidošanos tad, ja tiek piemeklēti literārie darbi, kas atbilst bērnu vecumam, interesēm un konkrētai situācijai, rada pozitīvu un emocionālu pedagoģisko vidi. Darbā izmantotas M, Āboltiņas, V. Batņas, I. Freibergas, B. Giles, I. Jurgenas, J. Kolominska, I. Kreišmanes, D. Lieģenieces, A. Ļubļinskas, G. Malkolma, D. Markus, A. Stikānes, I. Stikānes, J. A. Studenta, A. Šponas, A. Vecgrāves, A. Vorobjova u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 43 lapaspusēm, darbam ir pievienoti 23 attēli, 3 tabulas un izmantoti 35 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālā atsaucība, literatūra, vidējais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractThe subject of qualification is “ The fornation of emotional response of middle pre – school age children during the famillarisation process of literary work”. Purpose of work – to study the development of the emotional response of children of middle pre – school age in the process of familiarisation of literary works. Work consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part analyses the explanation of emotions in theoretical knowledge of teachers and psychologists and the patterns of emotional responsiveness of children in middle pre – school age, and based on the oretical knowledge provided by teachers and psychologists, analyses the role of the children's literature in promoting and unlocking children's emotions. The empirical part provides the methodological rationale for the study, the characteristics of the subject group and criteria are developed to assess the emotional response. The practical work at which children are being presented with different literary works to promote and develop the emotional response of children. The results are analysed and shown in the tables and diagrams. The results of the study show that literary works contribute to the emergence of the emotional response of children, if literary works, which correspond to children's age, interests and a given situation and create a positive and emotional pedagogical environment, are given. Authors whose quotes are used in the qualification M. Āboltiņa, V. Batņa, I. Freiberga, B. Gile, I. Jurgena, J. Kolominskis, I. Kreišmane, D. Lieģeniece, A. Ļubļinska, G. Malkolms, D. Markus, A. Stikāne, I. Stikāne, J. A. Students, A. Špona, A. Vecgrāve, A. Vorobjovs and others. The qualification consists of 43 pages, there are added 23 images and 3 tables and 35 literature sources were used. Key words: emotion, emotional responsiveness, literature, average middle preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectEmocijas
dc.subjectEmocionālā atsaucība
dc.subjectLiteratūra
dc.subjectVidējais pirmsskolas vecums
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe fornation of emotional response of middle pre-school age children during the famillarisation process of literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record