Medicīnas māsas loma izglītošanā popularizējot pret tuberkulozes vakcīnu
Author
Surova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Budzila, Inese
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma – „Medicīnas māsas loma izglītošanā popularizējot pret tuberkulozes vakcīnu”. Tēmas aktualitāti nosaka tas, ka viens no galvenajiem iemesliem, jaundzimušā vakcinācijas atteikuma gadījumā, ir vecāku zināšanu trūkums par vakcīnu un vakcināciju kā tādu. Pētījuma darba mērķis - noskaidrot kāda ir medicīnas māsas loma izglītošanā popularizējot pret tuberkulozes vakcīnu. Mērķa sasniegšanai ir izvirzīti pētniecības uzdevumi - analizēt literatūru par medicīnas māsas lomu izglītošanā, pret tuberkulozes vakcīnu un analizēt D. Oremas pašaprūpes trūkuma teoriju, izmantojot to pētniecības darbā. Darbā tika izvirzīta hipotēze: Māsa, kā izglītotāja,veicina vecāku izpratni par pret tuberkulozes vakcīnas nozīmību. Darbā tika pielietota kvantitatīvā pētniecības metode. Pētījuma veikšanai tika izmantots pētījuma instruments: strukturēta anketa. Bakalaura darbs ietver 4 nodaļas, teorētiskajā daļā ir 2 apakšnodaļas, empīriskajā daļā 2 apakšnodaļas, darbs ir papildināts ar 4 pielikumiem, 13 attēliem. Kopā darbs sastāv no 36 lapaspusēm un 20 literatūras un informācijas avotiem. Pētījumā iegūtie rezultāti pierāda, ka māsa informē un izglīto jaundzimušā vecākus par pret tuberkulozes vakcīnas nozīmīgumu un nepieciešamību. Pētījuma hipotēze tika apstiprināta. Subject of Bachelor research is ‘’Role of nurse in education by popularising vaccination against tuberculosis”. Relevance of this subject is, that main reason for new born parents to decline vaccination is lack of the knowledge about vaccine and vaccination itself. Aim of the research is to find out role of nurse in education by popularising vaccine against tuberculosis. To reach the aim of research are created main tasks – to analyse literature about nurse role in education about vaccination against tuberculosis and to analyse D.Oremas lack of self-care theory, and using it in research. In the research a hipotesis was put forward: Nurse as an educator, show to parents tuberculosis vaccination against importance. In the research was applied quantitative method of investigation. For investigation making was used investigation tool: structured questionnaire. Bachelor research consists of 4 parts, theoretical part contains 2 subdivision, empirical part contains 2 subdivision, research contains 4 attachments and 13 images. In general research contains 36 pages and 20 literary and information sources. The results of investigation show , nurse informs and educate baby parents, that vaccination against tuberculosis is significant and necessary. Investigation hipotesis is confirmed.