Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorLinde, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:01:54Z
dc.date.available2018-01-07T02:01:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61704
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37755
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgas saskarsmes sekmēšana rotaļās”. Darba autore ir Marija Linde, darba vadītāja ir lektore, Mg. paed. Irēna Miltiņa. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt bērnu labestīgu savstarpējo attiecību sekmēšanas iespējas rotaļās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tika izvirzīta pētījuma hipotēze, ka bērnu labestīgas saskarsmes veidosies sekmīgāk, ja skolotājs analizēs un prognozēs bērnu savstarpējās attiecību īpatnības, veicinās tieši/netieši bērnu labestīgu saskarsmi rotaļās. Pētījuma uzdevumi paredz analizēt labestīgas saskarsmes struktūru dažādu autoru skatījumā, raksturot bērnu saskarsmes spējas vecākā pirmsskolas vecumā un veikt pētījumu par pieaugušā nozīmi labestīgas saskarsmes veicināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rotaļās. Saskarsme ir kontaktu nodibināšanas, uzturēšanas un attīstības process, ko rada vajadzība mijiedarboties. Tā sākas bērnam piedzimstot, tad attīstās ģimenē, vēlāk, ar iegūto priekšstatu par saskarsmi, nonāk pirmsskolas izglītības iestādē, kur saskarsmes prasmes turpina attīstīties. Rotaļa ir vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dzīvesveids un galvenais attīstības virzītājs. Rotaļās bērni labāk koncentrējas, atceras, izzina pasauli, veidojas priekšstati, attīstās izziņas, intereses un intelektuālās spējas, veidojas tīšie psihiskie procesi, nostiprinās jūtas un attieksmes. Pētījums notiek Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē. Tajā piedalās 13 vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Pētījums ilgst no 2017. gada janvāra līdz 2017. gada aprīlim. Pētījuma metodes ir bērnu novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un pētījuma rezultātu apkopošana. Galvenie atslēgas vārdi ir saskarsme, labestība, radošās rotaļas, vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Bērnu labestīgas saskarsmes prasmes tiek pilnveidotas ar tiešu/netiešu skolotāja līdzdalību, caur labestību veicinošām kustību rotaļām, individuālām sarunām ar bērnu vecākiem. Pētījumā izvirzītais mērķis un uzstādītie uzdevumi ir īstenoti, pētījuma hipotēze, kas apgalvo, ka bērnu labestīga saskarsme veidosies sekmīgāk, ja skolotājs analizēs un prognozēs bērnu savstarpējās attiecību īpatnības, veicinās tieši/netieši bērnu labestīgu saskarsmi rotaļās ir pārbaudīta un apstiprinājusies. Ir vērojami uzlabojumi bērnu saskarsmes prasmju izaugsmē. Darbs sastāv no ievada, teorijas un pētījuma daļas, rezultātu apkopojuma, analīzes un secinājumiem. Darba apjoms 67 lpp., kura ietvaros ir 2 attēli, 2 tabulas, 4 pielikumi. Darbā izmantoti 59 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractThe subject of the qualification work is “The ways of fostering kind interaction to preschoolers trough the use of games”. The author of this assignment is Marija Linde. The tutor of this work is the professor Mg. Paed. Irena Miltina. The goal of this work is, practically and theoretically, study the kindness between oldest children in preschool while playing games. The conclusion of this work is that children kindness will develop better if teacher will analyse and predict children peculiarities and will motivate the direct and indirect contact between the oldest children in preschool while playing. The observation tasks predicts to analyse the structure of kindness in different author aspect, to describe children ability to make contact between themselves in preschool, also to investigate the effect of adults and their kindness assistance in the oldest children in preschool. Communication is a part of building the friendship and development process that is caused by the need to fit in. This begins from the moment when child is born, continues to develop in the family. Then starting the preschool child is gaining the idea of communication and the sills continue to evolve. Activities are the most important and main lifestyle for children in preschool age to develop themselves. Children are concentrating better when they are playing. Their memory is improving, they are discovering the environment and the world, starts to make their own opinions, developing their mental process and fixing their emotions and attitude. The research takes place in Riga`s X preschool. The part takes 13 children in preschool age. The research terminates from January 2017 to April 2017. The aim of this research is to observe the children, pedagogical trial work and analyse the results of this research. The keywords are: the contact, kindness, creative activities, children of oldest group in preschool. The ability to build a contact between children is improving with direct and indirect interaction of teacher: the activities which are developing kindness, individual conversations with children parents. The goal stated in the beginning of this research paper has been achieved. The hypothesis states that children kindness will develop better if teacher will analyse and predict children peculiarities and will motivate the direct and indirect contact while playing between children in preschool age, has been approved. There is observation of improvements of ability to make a contact between children. The research paper consists of introduction, theory, research, gathering the results and their analysis, and conclusion. The capacity of this work is 67 pages, which has 2 images, 3 tables and 2 attachments. For writing this research paper there has been used 59 literature and information sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectlabestība
dc.subjectradošās rotaļas
dc.subjectvecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgas saskarsmes sekmēšana rotaļās
dc.title.alternativeThe ways of fostering kind interaction to preschoolers trough the use of games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record