Piecgadīgu bērnu runas sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Lisovska, Kintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Kintija Lisovska Darba vadītāja: Mg. paed. Aija Kalve Kvalifikācijas darba nosaukums: Piecgadīgu bērnu runas sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba mērķis: Pētīt piecgadīgu bērnu runas attīstību literāro darbu iepazīšanas procesa ietekmē. Darba hipotēze: Literāro darbu iepazīšana sekmē bērna valodas attīstību, ja: 1. Lasīšanai tiek izvēlēti vecumposmam atbilstoši un aktuāli daiļdarbi. 2. Pedagoga izvēlētie metodiskie paņēmieni palīdz izprast lasīto saturu un raisa interesi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 38 lapaspusēm, kurās ietilpst ievads, teorētiskā daļa, pētnieciskā daļa, secinājumi un viens pielikums, kā arī seši attēli, sešas tabulas un 36 bibliogrāfiskā saraksta vienības. Teorētiskajā daļā tika apskatīts valodas un runas definējums dažādu autoru skatījumā, piecgadīgu bērnu runas raksturojums un tās veicinošie faktori, kā arī literāro darbu ietekme uz bērna runu. Pētījuma daļā tika pētīts kā literārie darbi ietekmē bērnu stāstītprasmi pēc kritērijiem- stāstītā secīgums, stāstītā apjoms. Pētījumam izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Atslēgas vārdi:, bērnu runa, literāro darbu iepazīšanas process, vecumposma īpatnības. Author of work: Kintija Lisovska Supervisor: Mg. paed. Aija Kalve Title of qualification work: Enhancing the speech of five- year- old trought literary text comprehension. Aim of the work: To study the development of five-year old- children’s speech under the influence of the literary work process. Work hypothesis: Familiarization of literary works helps to develop the child's language if: 1. Selection of works for reading is relevant to the age group. 2. The methodological techniques chosen by the teacher helps to understand the content and raise interest. The qualification paper consists of 38 pages comprising the introduction, the theoretical part, the research part, the conclusions and one annex, as well as six pictures, six tables and 36 bibliographic units. The theoretical part examined the definition of language and speech in the views of different authors, the characteristics of the speech of five-year-old children and its contributing factors, as well as the influence of literary works on the child's speech. The research part was studied as literary works influencing children's narrative literacy according to the criteria - the consistency told, the volume narrated. The research hypothesis was confirmed. Keywords: children's speech, literary text comprehension, age peculiarities.