Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašību sekmēšana mājturības un tehnoloģijas rotaļnodarbībās
Author
Budzilko, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Budzilko E. “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu gribas īpašību sekmēšana mājturības un tehnoloģijas rotaļnodarbībās” kvalifikācijas darbs. Rīga: LU pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, 2017, 41 lpp. Kvalifikācijas darbs satur 8 tabulas, 10 attēlus, 33 izmantotās literatūras avotus un 2 pielikumus. Darba mērķis tika sasniegts veicot teorētiskās literatūras analīzi un praktisko pētījumu, izmantojot anketēšanas, sarunas ar bērniem (intervijas), novērošanas metodes. Kvalifikācijas darba teorētiskās literatūras analīze liecina, ka personības veselumu veido trīs līdzsvarotu komponentu kopums – prāts, jūtas, griba. Ļoti svarīga ir skolotāja personība un zināšanas par bērnu attīstības likumsakarībām, jo pirmsskolas vecumā bērna griba veidojas saskarsmē ar pieaugušo un vidi. Pētnieciskās darbības rezultāti pierāda, ka gribas audzināšanā ir jāsaglabā bērna darbības patstāvība un iniciatīva. Tikai ar radošo spēku piepūli griba var attīstīties. Bērnu nepieciešams ieinteresēt, lai bērns darbotos nepiespiesti un pats spētu sevi motivēt darbam. Pētāmais jautājums apstiprinās, mājturības un tehnoloģijas nodarbības sekmē gribas īpašību veidošanos, ja tiek radīta vide, kurā bērnam ir iespēja patstāvīgi darboties. Budzilko E. “Elderly age preschoolers will characteristic promotion in housekeeping and technology of play activity” qualification work. Riga: LU Faculty of Education, Psychology and Art, 2017, 41 pages. Qualification work contains 8 tables, 10 pictures, 33 source of the literature used and 2 supplements. The purpose of the work was achieved doing the analysis of theoretical literature and practical research, using questionnaire, conversations with children (interviews) and observation methods. Qualification work analysis of theoretical literature shows that the whole personality is made up of three balanced sets of components – mind, feelings and will. Very important is a teacher's personality and knowledge of children's developmental regularities, because pre-school age children’s will forms in communication with an adult and the environment. Research performance results proves that the will of upbringing must be kept children activity autonomy and initiative. Only with creative force effort will can advance. The child needs to be interested so he could act uncompelled and could motivate himself for work. The question being investigated confirmed, housekeeping and technology lessons encourage will characteristic promotion, if environment is created were children have a chance to work independently.