Rotaļas 4 - 5 gadu vecuma bērniem matemātiskā priekšstata veidošanas sekmēšanai
Author
Grīvāne-Razdorova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Viktorija Grīvāne-Razdorova Pētnieciskā darba temats: “Rotaļas 4-5 gadu vecuma bērniem matemātiskā priekšstata veidošanas sekmēšanai”. Pētījuma objekts: rotaļa pedagoģiskajā procesā Pētījuma priekšmets: 4–5 gadīgo bērnu matemātisko priekšstatu veidošana Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt 45 gadīgo bērnu matemātisko priekšstatu vēdīšanos rotaļās Pētījuma jautājums – Kādi nosacījumi sekmē 45 gadīgo bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Izanalizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par 4 5 gadīgo bērnu attīstību; 2.Apkopot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātisko priekšstatu veidošanos; 3.Apkopot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par rotaļām; 4.Veikt pētījumu par rotaļu izmantošanas iespējām matemātisko priekšstatu veidošanai. Darba pirmajā nodaļā autore veica 4-5 gadīgo bērnu vecuma īpatnību teorētisko analīzi, kā arī izanalizēja literatūru, saistībā ar elementāro matemātisko priekšstatu attīstību un veidošanu pirmsskolas vecuma bērniem Otrajā nodaļā tiek veikts pētījums par Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes 4 - 5 gadu veco bērnu matemātisko priekšstatu veidošanas iespējas rotaļās. Tika pētīts vai bērna matemātiska priekšstata līmenis būs aukstāk , ja nodarbības tiek izmantotas dažādas rotaļas Kvalifikācijas darbā teorētiskais pētījums balstās galvenokārt uz V. Avotiņš, L. Āboltiņa, I. Beļickis, E. Eriksons, A. Lopatina, G. Svence, A. Špona, R. Ukstiņa, Ž. Piažē, un citu autoru darbiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 50 lappusēm, satur 4 tabulas un 3 attēlus. Darba izstrādei izmantoti dažādi literatūras un informācijas avoti. Darba ietverti 5 pielikumi. Hipotēze: matemātiskās iemaņas 4-5 gadu vecuma bērniem attīstās ja 1.Stundas emocionālā vide atbilst bērnu vecuma grupai; 2.Ja stundas saturs ir piemērots bērnu grupas specifikai. Master Thesis author: Viktorija Grīvāne-Razdorovs Master Thesis Theme: “Games for promotion of formation of mathematical notion for children aged 4 and 5”. Research objects: Game lesson in pedagogical process. Mathematical notion of 4-5 years old children. Research goal: To explore possibilities of promotion of formation of mathematical notion and the development of mathematical thinking in game lessons. Research tasks: 1.To analyze 4-5 years old childrens’ mathematical skills and their development in pedagogic and psyhology literature; 2.To analyze pedagogic and psyhology literature insights aboutmathematical notion; 3.To sum up literature about game lessons; 4.Research game lesson role in mathematical notion development. In the first chapter of the work, the author carried out a theoretical analysis of the peculiarities of children aged 4-5 years old, and also analyzed the literature in connection with the development and formation of elementary mathematical concepts for preschool children In the second chapter, a study is made of the possibilities of making mathematical imagery of children from 4 to 5 year olds in the Riga X Pre-school educational institution in play. It was studied whether the child's mathematical level of awareness would be colder when classes were used in different games The theoretical study of qualification work is mainly based on V. Avotiņš, L. Āboltiņa, I. Beļickis, E. Eriksons, A. Lopatina, G. Svence, A. Špona, R. Ukstiņa, Ž. Piaže, and works by other authors. The qualification paper consists of 50 pages, containing 3 pictures and 4 table. Different sources of literature and information have been used for the development of the work. The work contains 5 annexes. Hypothesis: mathematical skills in 4-5 years old children develops if 1.lesson emotional environment is appropriate to their age group; 2.if game lesson content is appropriate to their age group specifics.