dc.contributor.advisor | Romenkova, Valentīna | |
dc.contributor.author | Kovaļčuka, Rita | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-01-07T02:02:12Z | |
dc.date.available | 2018-01-07T02:02:12Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 61780 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37798 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba mērķis ir novērot un analizēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pirmā nodaļa - kvalifikācijas darbs sastāv no pētījuma teorētiskās bāzes, pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņām par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmēm. Otrā nodaļa - empīriskā daļa. Darba autore novēro un analizē bērnu pašapkalpošanās prasmes jaunākajā pirmsskolas vecumā - ēšanas, mazgāšanās un ģērbšanās prasmes. Novērojumā secināts, ka pašapkalpošanās prasmes bērniem veicina turpmāko attīstību un pilnveido bērna būtību, kas nepieciešama viņu turpmākajai dzīvei, tā ir, svarīga un neatņemama dzīves sastāvdaļa. Bērnudārzā pašapkalpošanās prasmes tiek mācītas un pilnveidotas katru dienu. Izvirzītā hipotēze par to, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmes veidojas, ja pedagogs izmanto pedagoģiskos līdzekļus un paņēmienus, atbilstošus bērnu vecumam un, ja pedagogs organizē jēgpilnu pedagoģisko procesu, pašapkalpošanās prasmju attīstībai, tiek apstiprināta. Bērnu pašapkalpošanās prasmes tika novērotas un analizētas. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 7 apakšnodaļām, 4 tabulām, 3 attēliem, 4 pielikumiem un secinājumiem. Darbā tika analizēts 21 literatūras avots, tai skaitā 2 interneta resursu avoti. Darba apjoms – 54 lapaspuses. | |
dc.description.abstract | The purpose of the qualification paper is to observe and analyze the self-care skills in kids of the youngest age group. First chapter – qualification paper consists of theoretical research, the findings of pedagogy and psychology researchers on the self-care skills in kids of the youngest age group. Second chapter – empirical part. The author of the paper observes and analyzes the self-care skills in kids of the youngest pre-school age – eating, washing and dressing skills. The observation concluded that self-care skills contribute towards further development in kids and improves the essence of a child, which is necessary for their future lives and is an integral part of life. Kindergarten self-care skills are taught and improved every single day. The proposed hypothesis that the self-care skills in children of the youngest pre-school age groups are formed if the teacher uses teaching methods that are appropriate and corresponding to the age of the children and if the educator organizes a meaningful pedagogical process for the development of the self-care skills in children, has been confirmed. The self-care skills of children were monitored and analyzed. The qualification paper consists of an introduction, 2 chapters, 7 subchapters, 4 tables, 3 images and conclusions. 21 sources were used for this paper, including 2 online sources. Volume of the paper – 54 pages. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | pašapkalpošanās | |
dc.subject | prasmes | |
dc.subject | attīstība | |
dc.title | Jaunākā vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē | |
dc.title.alternative | The development of self-care skills in kids of the youngest age group in preschool educational institutions | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |