Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorOstrovska, Jolanta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:18Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61825
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37814
dc.description.abstractDarba autors: Jolanta Ostrovska Bakalaura darba temats: „Skolēnu matemātisko prasmju apguves veicināšana matemātikas mācībā 1.un 2.klasē. Mērķis: Pētīt skolēnu matemātisko prasmju apguvi matemātikas mācībā 1.un 2.klasē un apkopot ieteikumus matemātisko prasmju apguvei 1.un 2.klasē. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēta pedagoģiskā un pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par matemātikas mācību un matemātisko prasmju apguves raksturojumu sākumskolā. Tiek vērsta uzmanība uz matemātisko prasmju apguves secīgumu- no pirmās līdz trešajai pakāpei. Tiek apkopoti katras pakāpes raksturojumi un ieteikumi izvēloties mācību uzdevumus un aktivitātes. Otrajā nodaļā tiek aprakstīts kvalitatīvs un kvantitatīvs pētījums, kā veicināt skolēnu matemātiskās prasmes matemātikas mācībā pēctecīgi trijās pakāpēs, kā arī salīdzinātas divu klašu skolēnu matemātisko prasmju pakāpes. Pētījuma sākumā tiek novērtētas skolēnu matemātiskās prasmes, lai izprastu skolēnu gatavību jaunu matemātisko prasmju apgūšanai. Pētījuma laikā klases „B” skolēni matemātiskās prasmes tiek apgūtas pēctecīgi- trijās pakāpēs, bet klases „A” pedagogs strādāja tieši frontāli, neveicinot matemātisko prasmju apguvi trīs pakāpēs. Pētījuma beigās ar patstāvīga pārbaudes darba palīdzību tika novērtētas abu klašu skolēnu matemātisko prasmju pakāpes. Pētot skolēnu matemātisko prasmju veicināšanas iespējas, varu pamatoti sacīt, ka, lai veicinātu skolēnu matemātiskās prasmes, uzdevumi jāizvēlas atbilstoši laikam un skolēnu interesēm un tam jānotiek secīgi trijās pakāpēs. Bakalaura darbs sastāv no 54 lpp., t.sk.- 8 tabulas, 8 attēli un 4 pielikumi (6 lpp). Izmantoti 45 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor: Jolanta Ostrovska Bachelor thesis: „Promotion of the acquisition of mathematical skills of pupils in the mathematics teaching/ learning 1st and 2nd Grades" Aim: To study the mathematical skills of pupils in mathematics lessons in the 1 and 2 grades and to compile recommendations for acquiring mathematical skills in grades 1 and 2. The first chapter of the paper analyzes pedagogical and pedagogical psychological literature on the characteristics of mathematics and mathematical skills acquisition in elementary school. Attention is drawn to the sequencing of mathematical skills-from the first to the third grade. Characteristics and recommendations for each level are being compiled by choosing learning tasks and activities. The second chapter describes a qualitative and quantitative study on how to promote the mathematical skills of students in mathematics learning in successive three levels, as well as comparing the mathematical skills of two classes of pupils. At the beginning of the study pupils mathematical skills are assessed in order to understand the students readiness to acquire new mathematical skills. During the study, the students of the class "B" acquired mathematical skills in successive stages, but the class "A" teacher worked directly in the front line without encouraging the acquisition of mathematical skills in three stages. At the end of the study, the students' mathematical skills of both classes were assessed through independent examination work. By studying the possibilities for promoting the students mathematical skills, I can rightly say that, in order to promote the students mathematical skills, tasks should be selected according to the time and the interests of the students, and this should be done sequentially in three stages. Bachelor thesis consist of 54 pages, including- 8 tables, 8 pictures and 4 appendices (6pages). 45 sources of information were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMatemātiskās prasmes
dc.subjectMatemātikas mācība
dc.subjectTriju pakāpju matemātiskās prasmes
dc.subjectSākumskolas skolēni
dc.titleSkolēnu matemātisko prasmju apguves veicināšana matemātikas mācībā 1. un 2. klasē
dc.title.alternativePromotion of the acquisition of mathematical skills of pupils in the mathematics teaching/learning 1st and 2nd grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record