5-6 gadīgu bērnu radošās domāšanas veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās
Author
Štarka, Aelita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: piecu līdz sešu gadīgu bērnu radošās domāšanas veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt radošās domāšanas veicināšanu vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma teorētiskajā daļā tika raksturota radošā domāšana, tās veidi un veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma gaitā tika analizētas pamatprasmes vizuālajā mākslā un radošās domāšanas vingrinājums, kurā piedalījās 11 bērni, 5 – 6 gadus veci. Empīriskajā daļa tika veikta pedagoģiskā novērošana un analizēti pētījuma rezultāti. Tika organizētas 10 vizuālās mākslas nodarbības, orientējoties uz attīstības likumsakarībām, bērnu vajadzībām un interesēm. Pētījuma rezultāti liecina, ka ievērojot bērnu vecumposma likumsakarības un sistemātiski, pareizi organizējot vizuālās mākslas rotaļas, tiek pilnveidotas un veicinātas pamatprasmes un radošā domāšana. Atslēgu vārdi: Vizuālā māksla, radošā domāšana, pieci līdz seši gadīgi bērni, veicināšana. The theme of the qualification work: encouragement of the creative thinking of a five to six year old child during art classes. The objective of the research: to theoretically and practically study the encouragement of the creative thinking in art calsses. In the theoretical part of the research the creative thinking, its types and chances of encouragment in art classes were described. The basic knowledge and the creative thinking between 11 children (5-6 years old) were analyzed during the research. In the empirical part the pedagogical observation was made and the results of the research were analysed. All together there were 10 art classes organized, oriented on the regularity of the developement, a child’s needs and interests. The results of the research state that, while observing the regularities of the children’s age group and organizing the activities in art classes sistematically correct, the basic knowledge and creative thinking are being upgraded. Key words: visual art, creative thinking, five to six year olds, encouragement.