Piecgadīgu un sešgadīgu bērnu rokas sagatavošana rakstītprasmei sekmēšana zīmēšanas procesā
Author
Galeniece, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore Ilze Galeniece, darbā „Piecgadīgu un sešgadīgu bērnu rokas sagatavošana rakstītprasmei sekmēšana zīmēšanas procesā” izvirzījusi mērķi teorētiski un empīriski izpētīt piecgadīgu un sešgadīgu bērnu rokas sagatavošanas rakstītprasmei sekmēšanas iespējas zīmēšanas procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, astoņām apakšnodaļām, kas atspoguļo teorētiskās literatūras analīzi un praktisko darbību. Darba kopējais apjoms ir 62 lappuses, iekļauti 18 attēli, 7 tabulas un 1 pielikums. Kvalifikācijas darbā atsauces ir uz 33 literatūras avotiem, no kuriem 9 ir svešvalodās. Atsaucoties uz tādu psihologu un pedagogu, kā Ž.Piažē, G.Svences, Ļ.Vigotska, Z.Anspokas, I.Freibergas, V.Hibneres u.c. autoru teorētiskajām atziņām, autore ir analizējusi konkrētā vecumposma īpatnības, rakstītprasmi pirmskolā un iespējas kā sagatavot roku rakstītprasmei zīmēšanas procesā. Lai pierādītu izvirzīto hipotēzi, kvalifikācijas darba otrajā nodaļā tiek aprakstīti izvirzītie kritēriji un praktiskais pētījums par rokas sagatavošanas rakstītprasmei sekmēšanas iespējām zīmēšanas procesā. Veicot novērošanu bērnu praktiskajā darbībā, autore secina, ka bērnu rokas sagatavošana rakstītprasmei sekmīgi tiks attīstīta, ja tiks izmantoti daudzveidīgi zīmēšanas materiāli, paņēmieni un darba piederumi, kā arī pievērsta uzmanība bērna ķermeņa stāvoklim, rokas muskulatūras darbībai un darba rīka satvērienam. The title of qualification paper is „Drawing as a tool to prepare hands of five and six year olds for developing their writing skills”. The qualification paper author Ilze Galeniece has set the aim to research: to analyze theoretically and practically the facilities to prepare hands of five and six year olds in drawing process. The paper consist of an introductory part, 2 chapters and 8 subdivisions, which reflects results from analayze of theoretical literature and practical research. The work is viewed in 62 pages and also includes 18 pictures, 7 tables and 1 attachment, as well as 33 literature sources, 9 in foreign languages. The theoretical part of the paper analyzes the works by different authors on pedagogy and psihology, such as J.Piaget G.Svence, Z.Anspoka, I.Freiberga, V.Hibnere, L.Vigotsky etc. , about children personality, hand writing and drawing as a process in preschool education. In 2nd chapter, to prove the hypothesis of the paper, has decsribed criteria and practical research about how to prepare hands for developing writing skills in drawing. Author has done some observation during the research and has made some conclusions that drawing can be as a tool to prepare hands for developing writing skills if the different materials and tools will be chosen as well as attention will be payed of what is the body position, how the writing or drawing tools are used.