Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorJaunzeme, Ināra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:35Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61861
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37844
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu valodas bagātināšanās darbā ar krāsām pirmsskolā. Darba autore: Ināra Jaunzeme. Darba zinātniskā vadītāja: Doc. Daiga Kalēja – Gasparoviča. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lappuses, 3 tabulas, 5 attēli, 55 literatūras avoti, 16 pielikumi. Pētījuma jautājums: Kā darbā ar krāsām pirmsskolā bagātinās vidējā vecuma bērna valoda? Darba teorētiskajā daļā raksturotas vidējā pirmsskolas vecumposma attīstības likumsakarības, runas attīstības īpatnības un tās veicināšana, balstoties uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras apskati, kā arī analizētas bērnu valodas un krāsu uztveres mijsakarības un valodas bagātināšanās iespējas ar krāsām vizuālās mākslas nodarbībās. Darba empīriskajā daļā veikts pētījums par bērnu valodas attīstības iespējām darbā ar krāsām, kā arī anketēti bērnu vecāki par krāsu mācību apguvi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērnu runa, valoda, krāsa, vizuālā māksla Pētījuma bāze: Rīgas pilsētas pirmsskolas izglītības iestādes 3 -5 gadīgo bērnu grupa (10 bērni) un (10 vecāki). Darbu var izmantot pirmsskolas skolotāji ikdienas darbā ar vidējā vecuma bērniem vizuālās mākslas nodarbībās.
dc.description.abstractTheme of the qualification work: The enrichment of average preschool aged children's language by working with paint in nursery. Author of work: Ināra Jaunzeme. Scientific supervisor: Doc. Daiga Kalēja – Gasparoviča. Amount of qualification work: 48 pages, 3 tables, 5 pictures, 55 sources of literature, 16 appendix. Question of the research: How does working with paint in nursery enrich average preschool aged children's language? The theoretical part of the work describes the regularities of the development of the average preschool age group, as the features of speech development and its promotion on the basis of a review of pedagogical and psychological literature, as well analyzes the interrelationships between language and perception of colour and possibilities of enrichment of children's language with paint in visual art lessons. In the experiential part of the work, a study was made on the possibilities of developing a children's language in working with paints, as well as the questionnaires of parents of children about learning colour education. Keywords: preschool, children's speech, language, sense of colour, visual arts. Research base: the group of children of 3-5 years old in city of Riga preschool educational establishment (10 children) and (10 parents). The work can be used by preschool teachers in everyday work with children of middle age in visual arts classes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērnu runa
dc.subjectvaloda
dc.subjectkrāsa
dc.subjectvizuālā māksla
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu valodas bagātināšanās darbā ar krāsām pirmsskolā
dc.title.alternativeThe enrichment of average preschool aged children's language by working with paint in nursery
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record