Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorCigelniece, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61872
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37852
dc.description.abstractKvalifikācijas darba pētījumā “2-3 gadīgo bērnu vizuālās uztveres sekmēšana darbā ar krāsām pirmsskolā” aktualizē jautājumu par bērnu vizuālo uztveres pilnveidošanu darbā ar krāsām pirmsskolā. Bērniem pirmsskolas vecumā rotaļnodarbība ir galvenā vizuālās uztveres izpausmes iespēja. Vērojumi , atklājumi darbojoties ar krāsām procesā , prieks, atdarināšana un pētījumu iespējas ir tie pamatnosacījumi, kuri veido jēgpilnu bērna darbību. Mērķis ir modelēt 2-3 gadīga bērna vizuālās uztveres darbojoties ar krāsām attīstības procesu , izstrādāt bērnu vajadzībām atbilstošu vizuālās uztveres pedagoģisko paņēmienu sistēmu, programmu un eksperimentāli to pārbaudīt. Pētījumā izvirzītie uzdevumi raksturo mērķa sasniegšanas procesu, kuri saistīti ar bērna iespējām brīvi izvēlēties sev atbilstošu darbību no piedāvātajām un ar bērna pašizpausmi radošā pedagoģiskajā vidē. Tēlotājdarbībā pirmsskolā tiek veicināta bērna pašattīstība un vizuālās uztveres spēju pilnveidošanās, ja ir ievērots brīvas pašdarbības princips. Zīmēšana , kā vizuālās uztveres sekmēšana darbojoties ar krāsām , ir 2-3 gadīga bērna ikdienas vajadzība, un tā realizējama pieaugušo un bērna radošā sadarbībā. Atslēgas vārdi: 2-3 gadīgi bērni, vizuālā uztvere, darbs ar krāsām, sekmēšana. Kvalifikācijas darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, divas daļas, trīs nodaļas, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 49 lpp., tekstu ilustrē 8 tabulas un 7 attēli , literatūras un avotu sarakstā iekļauti 30 publikāciju un avotu nosaukumi. Darbam pievienoti 10 pielikumi.
dc.description.abstractThe qualification work “Promoting the visual perception for 2-3-year-old children in the work with pre-school color”. The issue of visual perception of children in the work with colors in the preschool is highlighted. Pre-primary school at this age is a playground for the main perception of a "visual" perception. Which include observations, discovering colors, cognitive enhancement, enjoyment imagination and research opportunities that are basic conditions that make up a meaningful activity for child. The aim is to simulate the 2-3- year- old child's visual perception of his/her developmental process with paints. Also, to develop a system for the visual perception appropriate to the child's needs and experimentally test it. The tasks set out in the research study describe the goals to achieve. Those goals set are seeing the child's possibilities to freely choose the appropriate activity offered and with the child able to express himself/ herself in a creative pedagogical environment. In the preschool puppet play the child's self- development and improvement of visual perception are promoted if the principle of free self- acting is observed. Drawing, as the promotional of visual perception by working with paints, is a 2-3-year- old child's everyday need, and it can be realized in the creative collaboration between the adult and the child. Keywords: 2-3-year old children, visual perception, work with colors, promotion. Structure of the qualification paper: Annotation in Latvian and English, introduction, two parts, three chapters, conclusions with a list of literature and resources with appendices. The text is on 49 pages and is fully illustrated on 8 tables and 7 figures. The list of literature and resources includes the names of 30 publications and resources with 10 attachments added to the work with intention of the enhancement of the visual perception of children over 2-3 years of the age with paint.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subject2-3gadīgi bērni
dc.subjectvizuālā uztvere
dc.subjectdarbs ar krāsām
dc.subjectsekmēšana
dc.title2-3 gadīgu bērnu vizuālās uztveres sekmēšana darbā ar krāsām pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the visual perception for 2-3 year old children in the work with pre-school colors
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record