Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorZariņa, Ilona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:38Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61875
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37854
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā”. Kvalifikācijas darba autore Ilona Zariņa. Darba vadītāja Dr.paed.Maruta Sīle. Darba mērķis – pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbam ir divas daļas – teorētiskā un praktiskā. Teorētiskās daļas 1.nodaļā tiek pētīts emocionālās atsaucības termina skaidrojums un emociju raksturojums, kā arī tiek analizēta bērnu emocionālās atsaucības veidošanās pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku pētījumos. Teorētiskās daļas 2.nodaļā, pamatojoties uz zinātnieku atziņām, tiek pētīta bērnu literatūra un tās daudzveidīgie žanri bērnu emocionālās atsaucības veicināšanas kontekstā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā sniegts pētījumu organizācijas un pielietoto metožu izklāsts, izstrādāti emocionālās atsaucības vērtēšanas kritēriji un sniegts pētāmās grupas bērnu raksturojums. Pētījuma gaitā sniegts pedagoģisko darbību apraksts, iepazīstinot bērnus ar literārajiem darbiem. Pētījuma gaitā apstiprināta pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: literārie darbi sekmē vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo atsaucību tad, ja pedagogs izprot emocionālās attīstības būtību un tās likumsakarības; rada interesantu un drošu emocionālo vidi pedagoģiskā procesa norises laikā; dienas aktivitātēs iekļauj bērnu tēlotājdarbības – literāro varoņu atveidošana lomu rotaļās un vizuālās mākslas rotaļnodarbībās. Darba struktūra: anotācija, ievads, teorētiskā daļa, empīriskā daļa, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Darba apjoms: 51 lpp., 4 tabulas, 7 attēli, 43 literatūras un citi avoti, 9 pielikumi. No visiem literatūras avotiem 34 ir latviešu, 9 svešvalodās – angļu un krievu. Atslēgas vārdi: emocionālā atsaucība, pirmsskola, literārie darbi, vidējais vecuma posms, emocionālā attīstība. 
dc.description.abstractThe theme of the qualification paper is ”The development of the emotional response of mid-preschool children in the process of literary work acquaintance”. Ilona Zarina is author of this qualification paper, supervised by Dr.paed.Maruta Sīle. The aim – to research the emotional development of mid-preschool children in the process of literary work acquaintance. The work consists of two parts – theoretical and practical. In the first chapter of the teoretical part there are characteristics of emotions, the research of the term ”emphaty”, analyses of children’s emotional response according to the interpretation of the psychology and pedagogy. In the second chapter of the theoretical part the autor has observed how the literature for children and its various genres have promoted the emotional development of the personality corresponding to scientists’ conclusions. The practical part of the qualification paper reflects methods and the research organisation criterions how to evaluate the emotional response. The researched group of children has been characterized, pedagogical activities during the process of literary work acquitance have been described. The hypothesis is proved – literary works promote the development of the emotional response of mid-preschool children in cases if the teacher awares the essence and confirmity of the emotional development, provides an interesting and safe environment during the pedagogical process, the reflection of the literary characters in role-plays and art are included in daily activities. The qualification paper consists of introductory, theoretical and practical parts, conclusions, the list of sources, appendix. There are 51 pages, 7 photos, 9 appendix and 43 literature and other sources. Of all sourches 34 is in Latvian, 9 is in foreign language – English and Russian. Keywords: emotional response, preschool, literary work, mid-preschool age, emotional development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectemocionālā atsaucība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectvidējais vecuma posms
dc.subjectemocionālā attīstība
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe development of the emotional response of mid-preschool children in the process of literary work acquaintance
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record