Kustību rotaļas 3-5 gadīgu bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Jansone, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bula-Biteniece, Inta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Laura Jansone Pētījuma tēma: „Kustību rotaļas 3-5 gadīgu bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē” . Pētījuma mērķis – teorētiski pamatotas kustību rotaļas kopas izveide 3-5 gadus veciem bērniem adaptācijas veicināšanai. Darba vadītāja: Vec.pasn.Dr.paed. Inta Bula-Biteniece Darba apjoms: 51 lappuse, 49 bibliogrāfiskais nosaukumi, 9 attēli, 7 tabulas, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: Pirmsskolas izglītības iestāde, adaptācija, rotaļa. Darbs sastāv no 2 daļām: 1.daļā tiek apskatīta adaptācijas veicināšana ar kustību rotaļām 3-5 gadus veciem bērniem. Šī daļa sastāv no 4 apakšnodaļām. Pirmajā apakšnodaļā ir aprakstīta adaptācijas būtība. Otrajā apakšnodaļā ir aprakstītas adaptācijas perioda īpatnības un pakāpes bērna sensorā attīstība pirmsskolas vecumā, norādot uz vairāku autoru atzinumiem, ka adaptācija var būt viegla, vidēja vai smaga. . Trešajā apakšnodaļā ir aplūkotas vecumposmu īpatnības un to ievērošana adaptācijas periodā. Ceturtajā apakšnodaļā tiek aprakstīts rotaļas skaidrojums teorētiskajās atziņās, akcentējot rotaļas nozīmi adaptācijas procesā, izpētot kustību rotaļas iespējas adaptācijas procesā, kā arī rotaļu organizēšanu vidējā pirmsskolas vecuma grupā. Darbā otrā nodaļā atspoguļo pētījumu par adaptācijas sekmēšanu pirmsskolā ar kustību rotaļu palīdzību. Otrā nodala sastāv no divām apakšnodaļām. Pirmajā apakšnodaļā tiek atspoguļota pētījuma organizācija un metožu raksturojums. Otrajā apakšnodaļā ir aprakstīta pētījuma norise un analīze, kurā secināts, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācija noris veiksmīgāk, ja adaptācijas procesā tiek izmantotas jēgpilnas, ar konkrētu uzdevumu izvēlētas kustību rotaļas. Author: Laura Jansone The topic of the research: "Movement games for the promotion of adaptation of children aged 3-5 years at pre-school educational establishment". The purpose of the research is the theoretically based set of motion games for children aged 3-5 years to promote adaptation. Supervisor: Vec.pasn.Dr.paed. Inta Bula-Biteniece Volume of work: 51 pages, 49 bibliographical names, 9 figures, 7 tables, 2 annexes. Keywords: Pre-school educational institution, adaptation, play. The work consists of 2 parts: Focuses on the adaptation of Part 1 with games for children aged 3-5 years. This part consists of 4 subdivisions. The first section describes the nature of the adaptation. The second section describes the nature of the adaptation period and the degree of sensory development pre-school age, pointing to findings that adaptation, multiple authors can be mild, moderate or severe.. The third section deals with age period and for a period of adaptation. The fourth section is described in the explanation theoretical knowledge, stressing the importance of the games, an adaptation of the movement as the adaptation process, as well as the toy organizing avarage pre-school age group. The second chapter reflects the work of the research on the adaptation of pre-school toy with assistance. The second frame consists of two subdivisions. The first section is reflected in organisation and the characteristics of the methods. The second section describes and analysis study, which concluded that the latest adaptation of pre-school age children are better, if the adaptation process are meaningful, with the specific task of the selected motion games.