Patstāvības darbības veicināšana dabas nodarbībās 3 - 4 gadu veciem bērniem
Author
Vitmane, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Anita Vitmane. Kvalifikācijas darbs. Patstāvības darbības veicināšana dabas nodarbībās 3-4 gadu veciem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt patstāvības darbību attīstīšanas iespējas dabas nodarbībās 3-4 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba pētāmais objekts bija dabas nodarbības pedagoģiskajā procesā, kuru laikā tika veiks pedagoģisks novērojums, lai noskaidrotu vai bērna patstāvības darbības ievērojami uzlabojas un ir ilgtermiņā noturīgas dabas nodarbībās. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka regulārs dabas nodarbību apmeklējums sekmē bērna ātrāku patstāvības darbību apguvi un attīstību. Savukārt, neregularitāte dabas nodarbību apmklējumā, patstāvīgās darbības attīsta daudz lēnāk. Galvenais secinājums veicot pētījumu ir, ka bērnu patstāvības darbības attīstībā ir nepieciešama regularitāte, kas bērnā raisa drošības un stabilitātes sajūtu, kā rezultātā tiek nostiprinātas jau esošas un pilnvidotas jaunās iemaņas. Kvalifikācijas darba apjoms ir 64 lappuses, tas satur 11 tabulas, 7 pielikumus un 12 izmantotās literatūras avotus. Anita Vitmane. Qualification paper. Promoting the action of independence in the nature activities for 3 to 4 year old children, The aim of the Qualification paper is to research the possibilities of developing the action of independence in the nature activities for 3 to 4 year old children The object of research was nature activities during their pedagogical process, when the pedagogical observation was made to understand if the child’s action of independence in the nature activities improves significantly and is constant in the long term. Results show that regular participation in the nature activities promotes faster acquisition and development of action of independence. Whereas, irregularity in participation slows down the development of action of independence. Main conclusion after the research is that to develop the action of independence in children, there should be regularity, that evokes the feeling of security and stability for the child, and in a result it strengthens already existing skills and improves new skills. The volume of Qualification paper is 64 pages, they contains 7 tables, 7 annexes and 12 sources of literature.