5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes sekmēšana tēlotājdarbībā (aplicēšana) pirmsskolā
Author
Baltiņa, Džeina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes sekmēšana tēlotājdarbībā (aplicēšana) pirmsskolā. Darba autors: Džeina Baltiņa. Darba vadītāja: Dr.paed. Daiga Kalēja- Gasparoviča. Kvalifikācijas darbs ir strukturēts nodaļās. Sākumā ir ievads, kur aprakstīta kvalifikācijas darba temata aktualitāte, mērķis, uzdevumi, pētījuma objekts, priekšmets, metodes, periods un bāze, kā arī darba struktūra. Kvalifikācijas darbs ir sagatavots uz 55 lapām. Kvalifikācijas darbā ir iekļauti 5 tabula, 13 attēls un 10 pielikumi. Kvalifikācijas darba sagatavošanā ir izmantoti 27 literatūras avoti. Pētījuma tēmu noteica tas, ka joprojām aktuāla ir bērna radošuma veicināšana tēlotājdarbībā, jo tai ir tieša saistība ar radošas personības veidošanos nākotnē. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā tēlotājdarbībā (aplicēšana) pirmsskolā sekmējama 5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredze. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz pedagogu, psihologu un filozofu R. Fišera, B. Frīdenbergas, V. Hibneres, G. Svences, A. Vecgrāves atziņām. Būtiskākais secinājums: radošās darbības pieredze tēlotājdarbībā (aplicēšana) sekmējama, ja bērna attīstība tiek veicināta vispusīgi, tiek pievērsta individuāla uzmanība bērna spējām un vajadzībām. Radošās darbības pieredze sekmējama, organizējot mērķtiecīgas nodarbības, kuras papildina zināšanas par aplicēšanu, tā veidiem, kurās iespējams gan nostiprināt zināšanas praktiski, gan radoši izpausties. Atslēgas vārdi: tēlotājdarbība (aplicēšana), personība, radošums, radošā darbība. Jobs title: 5-6 years old children promotion of creative activity experience in performing work (application) in a Preschool. The author: Džeina Baltiņa. Scientific leader: Dr. Paed. Daiga Kalēja- Gasparoviča. The qualification work consists form chapters. It starts with an introduction where the topicality of the paper theme, aim, tasks, subject of the study, methods, period and basis, as well as the structure of the work is presented. The qualification work has 55 pages. The paper contains 4 tables, 13 pictures and 27 attachments. The study used 27 literature and internet sources. The contribution to child’s creativity trough fine arts is still an acute subject, that set an issue on the research, it is related closely with the development of creative personality in the future. The aim of the qualification work is theory and in practice to examine how performing work (application) in Preschool to promote 5-6 years old children experience in creative activity. The research is based on findings of following educators, liabilitie. The research is based on findings of following educators, psychologists and philosophers – R. Fišers, B. Frīdenberga, V. Hibnere, G. Svence, A. Vecgrāve. The most important conclusion: creative experience performing work (application) to promote if the child is encouraged the development of comprehensive, attention is focused on the individual child's abilities and needs. Creative experience to promote organising targeted training, knowledge of the application, which shall be added to the ways in which you can both to fasten practical knowledge and creative expression. Key words: fine arts (application), personality, creativity, creative activities.