• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

VIZUĀLĀS UZTVERES SEKMĒŠANA VIDĒJA VECUMPOSMA BĒRNIEM TĒLOTĀJDARBĪBĀ PIRMSSKOLĀ

Thumbnail
View/Open
299-61947-Bruzite_Jolanta_jb17020.pdf (1.458Mb)
Author
Brūzīte, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autores vārds ir Jolanta Brūzīte. Kvalifikācijas darba nosaukums “Vizuālās uztveres sekmēšana vidēja vecumposma bērniem tēlotājdarbībā pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā tēlotājdarbībā (darbs ar krāsām) pirmsskolā sekmējama bērnu vizuālā uztvere. Darbs ietver teorētisko, empīrisko nodaļu un bērnu darbu analīzi. Pētījuma bāze: Rīgas 49. pirmsskola Kvalifikācijas darbs ietver teorētisko daļu, empīrisko daļu un bērnu darbu analīzi. Pirmā nodaļa ietver teoriju par vizuālo uztveri, vidēja vecumposma bērnu attīstību, tēlotājdarbību un pedagoģisko darbību. Otrā nodaļa ietver empīrisko metodoloģiju un bērnu darbu analīzi. Kvalifikācijas darbs ietver: 45 lappuses, 9 attēlus, 6 tabulas un 2 pielikumus Atslēgas vārdi: vizuālā uztvere, uztvere, pirmsskola, sekmēšana
 
Qualification paper’s author’s name is Jolanta Brūzīte. The subject of Qualification paper work is “Promoting visual comprehension in preschool children throught artistic activities’’. The aim of the paper is to study how is it possible to improve visual comprehension in children through artistic activities. The study includes theorethical, empirical and children’s work analysis. The basis for study: Riga’s XXX preschool The first chapter of the Qualification’s paper work studies includes theoretical aspects of visual perception, middle age children development, artistic activities and pedagogical process. The second chapter contains empirical methodology and analyzed results of children’s work. The research contains: 45 pages, 9 images, 6 tables, 2 appendices Keywords: visual perception, perception, preschool, promoting
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37882
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV