Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorVavilova, Ludmila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:48Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61994
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37886
dc.description.abstractDarba tēma:„4 –5 gadus vecu bērnu dialoģiskās runas attīstības iespējas didaktiskajās spēlēs”. Darba autors: Ludmila Vavilova. Darba vadītājs: lektore Mag. paed. Aija Kalve. Pētījuma mērķis: Pētīt 4–5 gadus vecu bērnu dialoģiskās runas veicināšanas iespējas didaktiskajās spēlēs. Pētījuma metodes: Pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Darba teorijas daļā: Tika izpētīti literatūras avoti, darba ietvaros tika aprakstīta bērnu valodas un runas attīstīšana, sniegts pārskats par bērnu dialoģiskās runas veicināšanas iespējām, tika aprakstīta didaktisko spēļu būtība, raksturojums un pielietojums runas attīstīšanai. Darba pētījuma daļā: Tika pētīti 10 bērni 4 – 5 gadu vecumā. Lai novērtētu bērnu dialoģiskās runas prasmes, tika izmantota novērošana un pedagoģiskā darbība ar didaktiskajām spēlēm. Pētījumā tika veikta iegūto datu analīze un novērošanas rezultātu salīdzinājums. Rezultāti un secinājumi: Pētījuma rezultāti rāda, ka visiem bērniem dialoģiskās runas prasmes ir uzlabojušās. Atspoguļotie rezultāti liecina, ka rezultāti krasi atšķiras, bet jāņem vērā, ka dialoģiskās runas attīstība katram bērnam noris individuāli, kā arī jāņem vērā, kāda tā bija pētījuma sākumā, kāda beigās. Pētījuma rezultātā apstiprinājās hipotēze, ka 4–5 gadus vecu bērnu dialoģiskā runa didaktiskajās spēlēs tiks veicināta, ja: •mērķtiecīgi tiks atlasītas didaktiskās spēlēs dialoģiskās runas attīstībai atbilstoši bērna vecumposmam; •bērni tiks motivēti iesaistīties didaktiskajās spēlēs; •didaktiskās spēles tiks organizētas regulāri. Kvalifikācijas darba apjoms: 52 lapaspuses, 8 attēli, 13 tabulas, 43 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: rotaļa, spēle, dialoģiskā runā, didaktiskā spēle, attīstīšana.
dc.description.abstractTopic of the paper: Possibilities to develop dialogue skills in 4 -5 years old children using didactic games. Author of the paper: Ludmila Vavilova. Scientific supervisor of the paper: Lecturer, Mag. paed. Aija Kalve. Objective of the research: To study the opportunities for promoting the dialogue speechin 4–5 year old children through didactic games. Methods of the research: Pedagogical observation, pedagogical trial. Theoretical part of the paper: Sources of literature were consulted, and within the framework of the paper the author described the development of language and speech in children, provided an overview of the opportunities for promoting children’s dialogue speech and presented the essence and characteristics of the didactic play, as well as its application for the development of speech. Research part of the paper: The object of the research were 10 children aged from 4 to 5years. Observations and pedagogical activities involving didactic games were used to assess the children’s dialogue skills. The research included an analysis of the data obtained and comparison of the observation results. Findings and conclusions: The findings of the research show that all children have improved their speech skills. The presented findings demons trade that the results differ markedly, yet it should be taken into consideration that the development of the dialogue speech takes place individually for each child and account should also be taken of the status of the speech at the beginning and at the end of the research. The findings of the research allow for confirming the hypothesis that the dialogue speech in 4–5 year old children will be promoted through didactic games if: •Didactic games are selected in a targeted manner for the development of the dialogue speech according to the child’s age; •Children are motivated to engage in didactic games; •Didactic games are organised on a regular basis. Composition of the qualification paper: 52 pages, 8 pictures, 13 tables, 43 literature sources and 1 annexes. Keywords: play, game, dialogue speech, didactic game, development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrotaļa
dc.subjectspēle
dc.subjectdialoģiskā runa
dc.subjectdidaktiskā spēle
dc.subjectattīstīšana
dc.title4 - 5 GADUS VECU BĒRNU DIALOĢISKĀS RUNAS ATTĪSTĪBAS IESPĒJAS DIDAKTISKAJĀS SPĒLĒS
dc.title.alternativePOSSIBILITIES TO DEVELOP DIALOGUE SKILLS IN 4 -5 YEARS OLD CHILDREN USING DIDACTIC GAMES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record