5-6 gadīgu bērnu ar Aspergera sindromu iekļaušanās pirmsskolas izglītības grupā
Автор
Tomase, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba nosaukums: 5 – 6 gadīgu bērnu ar Aspergera sindromu iekļaušanās pirmsskolas izglītības grupā. Diplomdarba autore: Kristīne Tomase Diplomdarba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., doc. Rasma Vīgante Diplomdarba apjoms: 72 lpp., satur 3 nodaļas, 10 apakšnodaļas, literatūras sarakstu no 41 vienības, pievienoti 4 pielikumi. Diplomdarba veiktā pētījuma mērķis ir pētīt 5 – 6 gadīgu bērnu ar Aspergera sindromu iekļaušanos pirmsskolas izglītības grupā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Latvijas Autisma apvienības, Ņ. Bezborodova, T. Grendinas, A. Klemenca, Z. Kronbergas, S. Ērgles, I. Liljas, E. Notbomas u.c. autoru atziņām. Teorētiskajā daļā analizētas autisma spektra traucējumu (AST) un Aspergera sindromu pazīmes, to raksturojums un pirmsskolas vecuma bērnu ar AST iekļaušanās iespējas pirmsskolas izglītības iestādēs. Tika analizēta Zviedrijas, Velsas un Latvijas pieredze darbā ar bērniem ar AST. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta izpētē par 5 – 6 gadīgu bērnu ar AST un Aspergera sindromu iekļaušanās iespējām Latvijas pirmsskolas izglītības grupās. Veicot pētījumu, diplomdarba autore, secināja, ka šādiem bērniem iekļaušanās iespējas būs pozitīvas, ja tiks nodrošināta individuāla pieeja, vizuālais atbalsts, piemērota vide un zinošs pirmsskolas izglītības iestādes personāls. Diploma paper title: The inclusion of 5 – 6 year old children with Asperger Syndrome in the pre-school education group. Diploma paper author: Kristīne Tomase Scientific supervisor of diploma paper: Dr. paed., doc. Rasma Vīgante Diploma paper scope: 72 pages includes 3 chapters, 10 subdivizions, literatur list from 41 units, attached 4 annaxes. The aim of the diploma paper is to study the inclusion of Asperger Syndrome children aged 5 to 6 in a pre-school education group. The theoretical part of the research is based on Latvian Autistic Association, Ņ. Bezborodova, T. Grendin, A. Klemenc, Z. Kronbergas, S. Ērgles, I. Lilja, E. Notbom and other authors knowledge. The theoretical part analyzes the signs of autism spectrum disorders (ASD) and Asperger Syndromes and their characteristics and pre-school children with AST opportunities for inclusion into pre-school education group. The experience of working with children with ASD was analyzed in Sweden, Wales and Latvia. The practical part of the research was conducted in a study on the possibilities of inclusion of children aged 5 - 6 with ASD and Asperger syndrome in pre-school education groups in Latvia. In the course of the research, the author of the diploma paper concluded that the opportunities for inclusion of such children would be positive, if an individual approach, visual support, a suitable environment and a knowledgeable staff of pre-school education were provided.