Skolēnu lasītprasme 4.klasē
Author
Tauriņa, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Skolēnu lasītprasme 4.klasē. Līva Tauriņa, Latvijas Universitāte, diplomdarbs. Darba vadītāja profesore Dr. paed. Zenta Anspoka. Darba mērķis ir noskaidrot, 4. klases skolēnu lasītprasmes līmeni un izstrādās ieteikumus tās pilnveidošanai. Diplomdarbā analizētas teorijas, uz kurām balstās lasītprasmes pilnveide skolas pedagoģiskajā procesā, empīriskā pētījuma dati, kas iegūti, veicot izmēģinājumdarbību. Skolēnu lasītprasmes pilnveides līmeņa rezultāti pētījuma sākumā un tā noslēgumā ļauj izvirzīt ieteikumus lasītprasmes pilnveidei tālākā pedagoģiskajā procesā ne tikai latviešu valodas stundās, bet arī citu mācību priekšmetu stundās 4. klasē. Pētījumā secināts, ka konkrētās 4. klases skolēnu lasītprasmes līmenis pārsniedz Eiropas Savienības dalībvalstu un OECD dalībvalstu skolēnu vidējo lasītprasmes līmeni. Pētījuma noslēgumā vērojama pozitīva tendence lasītprasmes pilnveides augšupejai. Taču pastāv vēl tādas pietiekami neizmantotas iespējas, kā mērķtiecīga skolotāju sadarbība, izpratne par to, ko nozīmē pēctecība lasītprasmes attīstības procesā u.c. Atslēgas vārdi: lasītprasme, lasītprasmes pilnveide, lasītprasmes pilnveides saturs Reading skills of pupils in Grade 4. Līva Tauriņa, University of Latvia, coursework. Supervisor professor Dr. paed. Zenta Anspoka. The aim of this work is to find out the level of reading skills of fourth grade pupils and to develop suggestions for further improvement of these skills. In this courswoek theories of reading skill in school pedagogy process are analyzed. In addition, empirical research data is analyzed by conducting a field experiment. The results of pupil reading skills in the beginning and in the end of the research are used to make suggestions for reading skill development in further pedagogical process not only in Latvian, but other fourth grade classes as well. The research concludes that the reading skill level of the particular fourth grade exceeds the average level in EU and OECD countries. At the end of the research a positive tendency of reading skill improvement is observed. However, there are still opportunities unused, such as teacher cooperation, understanding of succession within the reading skill development process, etc. Keywords: reading skills, reading skills development, content of reading skills development
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Digitālās lasītprasmes stratēģijas jaunākā pusaudžu vecuma skolēnu lasītprasmes pilnveidei angļu valodas stundās
Vilcāne, Līga (Latvijas Universitāte, 2021)Maģistra darbs ir izstrādāts Mācīšanas un Mācīšanās lietpratībai maģistra studiju programmas ietvaros ar mērķi izpētīt digitālās lasītprasmes stratēģiju un lietojumprogrammu īstenošanas procesu un ietekmi uz digitālo ... -
Skolēnu lasītprasmes pilnveide 2.klasē
Bicāne, Laura (Latvijas Universitāte, 2013)The goal of Lauras Bicane’s diploma paper„Improvement of pupils’ reading skills in Grade 2” is to establish how regular reading of literature influences pupils’ quality of reading skills in Grade 2. This paper describesreading ... -
Veseluma metode etniski un lingvāli heterogēnas klases skolēnu lasītprasmes attīstīšanai.
Sīle, Inese (Latvijas Universitāte, 2006)Diplomdarba mērķis ir pētīt un analizēt veseluma metodes ietekmi uz etniski un lingvāli heterogēnu sākumskolas skolēnu lasītprasmes pilnveidošanu. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi, izvirzīti sekojoši uzdevumi: analizēt ...