Mācīšanās spēju pilnveide sociālo tīklu lietojumā svešvalodu apguvē vidusskolā
Author
Butručuka, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Ingas Butručukas maģistra darba “Mācīšanās spēju pilnveide sociālo tīklu lietojumā svešvalodu apguvē vidusskolā ” mērķis ir analizēt vidusskolas vecāko klašu skolēnu mācīšanās spēju pilnveides pedagoģiskās iespējas sociālo tīklu lietojumā svešvalodu apguvē. Ņemot vērā mūsdienu sabiedrības pieprasījumu pēc atbildīgām, patstāvīgām un mūžizglītības nepieciešamību izprotošām personībām, maģistra darba temats ir aktuāls. Darba gaitā tiek analizētas teorijas par mācīšanās spēju būtību un pilnveidi. Uzsākot empīrisko pētījumu, tika konstatētas mācīšanās spējas vidusskolas vecāko klašu skolēniem. Veicot izmēģinājuma darbību, tika noteikti un aprobēti pedagoģiskie paņēmieni mācīšanās spēju pilnveidei sociālo tīklu lietojumā svešvalodu apguves procesā, secinot, ka būtiska ir skolēnu un skolotāju savstarpējā sadarbība plānojot, realizējot un analizējot mācību darbību, kā arī tās produktu, veicinot skolēnu pašnoteikšanos un pašrealizēšanos mācību procesā. Darba noslēgumā autore izvirza priekšlikumus turpmākajiem pētījumiem. Atslēgas vārdi: mācīšanās spējas, sociālie tīkli, svešvalodu apguve, vidusskola. Lapaspušu skaits: 68 Attēlu skaits: 10 Tabulu skaits: 13 Pielikumu skaits: 4 Bibliogrāfisko atsauču skaits: 128 The aim of master thesis “Development of youngsters learning abilities within language acquisition using social networks” written by Inga Butrucuka is to analyze the pedagogical means to develop learning abilities by using social networks when learning foreign language. In the context of Latvian national reform programme for competence-based teaching this paper is topical. First chapter is dedicated for analyze of pedagogical and psychological literature about development of learning abilities. In the beginning of empirical research pupils learning abilities were stated. During action research pedagogical means for development of learning abilities were tried out and it has been concluded that learning abilities can be developed if pupils and teachers are collaborating in order to plan, manage and analyze learning process and its outcomes. Learning process should provide the possibility for pupils to work on their self-efficacy during learning. Recommendations for further researches are given. Keywords: learning abilities, social networks, second language acquisition, high school. Number of pages: 68 Number of pictures: 10 Number of tables: 13 Number of supplements: 4 Number of references: 128