Sociālpedagoģiskā darbība mobinga mazināšanā Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā 6.-8. klasēs
Автор
Salzemniece, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma ir Sociālpedagoģiskā darbība mobinga mazināšanā Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 6. – 8. klasēs. Diplomdarba mērķis ir raksturot sociālpedagoģisko darbību mobinga mazināšanā 6. – 8. klasēs, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu. Diplomdarbā autore aprakstīja mobinga jēdzienu, tā izpausmes veidus, sekas un risinājumus. Autore analizējusi Latvijā veikto pētījumu iegūtos rezultātus. Diplomdarba ietvaros analizēta informācija par mobingu likumdošanas kontekstā. Praktiskajā nodaļā autore veica pētījumu un analizēja iegūtos datus par skolēnu drošības sajūtu skolā un klasē. Tika izveidota un sociālpedagoģiskā programma mobinga mazināšanā Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 6. – 8. klasēs. Darba veidošanā izmantotas šādas metodes: literatūras analīze, dokumentu analīze, intervija, sociometrija, anketēšana, modelēšana, sociālpedagoģiskā izmēģinājuma darbība, diskusija. Atslēgvārdi: agresija, mobings, vardarbība,sociālais pedagogs The bachelor thesis topic is „Socio-pedagogical activity in mobbing reduction in Andreja Upisa Skriveri secondary school in grades 6 -8”. The purpose of the thesis is to analyse the socio-pedagogical activity in mobbing reduction, to develop and implement action program to minimize mobbing activities in the selected school. Theoretical part describes the concept of mobbing, its manifestations, created consequences and possible solutions. In addition, the author analyses research papers related to mobbing in Latvia including analysis of national legislation on mobbing. Empirical part of thesis incorporates the research and data analysis on students sense of safety in the school and class. Based on the research information, the socio-pedogogical program in mobbing reduction was developed and implemented in Andreja Upisa Skriveru Secondary school in grades 6. – 8. Methodology used: literary analysis, document analysis, interview, sociometry, surveys, modeling, socio-pedagogical trial activity, discussion. Key words: aggression, mobbing, violence, social pedagogue.