Intelektuālās attīstības veicināšana 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolā
Author
Muravka, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Garjāne, Beatrise
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Viktorija Muravka Darba temats: Intelektuālās attīstības veicināšana 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolā Mērķis: Apkopot intelektuālās attīstības veicināšanas paņēmienus 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Darba apjoms: 42 lpp., 4 tabulas, 19 attēli, 28 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola , 2-3 gadīgi bērni, intelektuālā attīstība, pedagoģiskie paņēmieni. Pētījumā tika analizēta pedagoģijas un psiholoģijas teorija par personības attīstību, konkrētāk raksturojot intelektuālo attīstību 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Analizējot teoriju, tika izvirzīti intelektuālās attīstības veicināšanas paņēmieni pirmsskolā. Balstoties pedagoģijas un psiholoģijas teorijā, tika noteikti kritēriji, ar kuru palīdzību novērtējot bērnu darbību pētījuma sākumā un beigās, tika iegūti rezultāti par intelektuālās attīstības izmaiņām pētījuma laikā, kurš tika veikts no 05.03.2018-27.04.2018. Pētījuma rezultāti uzrādīja pozitīvu rādītāju, gandrīz visiem bērniem bija vērojamas pozitīvas izmaiņas intelektuālajā attīstībā. Hipotēze daļēji apstiprinājās – intelektuālā attīstība tiek veicināta 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolā, ja skolotājs īsteno individuālo pieeju bērniem un piedāvā daudzveidīgu praktisko darbošanos. Darba autore secināja, ka bērnu iesaistīšanās nav svarīgākā, jo ir bērni, kur vērojot iegūst daudz vairāk nekā aktīvi iesaistoties un darbojoties. Author: Viktorija Muravka Theme: Intellectual development for 2-3 year old children in preschool. Aim: To accumulate methods of intellectual development for 2-3 year old children in preschool. Scope of work: 42 pages, 4 tables, 19 pictures, 28 references. Keywords: preschool, 2-3 year old children, intellectual development, pedagogical techniques. The study analysed the theory of pedagogy and psychology about the development of a personality, specifically characterizing the intellectual development of 2-3 year old children in preschool. During the analysis of the theory, methods of improving intellectual development in preschool were suggested. Based on the theory of pedagogy and psychology, the criteria were determined by which the evaluation of children's activities at the beginning and the end of the study determined the results of the changes in intellectual development during the study period from 05.03.2018 to 27.04.2018. The results of the study showed a positive indicator - almost all children had a positive change in their intellectual development. The hypothesis is partly confirmed: intellectual development occurs in 2-3 year old children in preschool, if the teacher implements an individual approach for children and offers a variety of practical activities. The author of the paper concluded that the involvement of children is not the most important aspect, because there are children which gain more while observing than actively participating.