5-7 gadus vecu bērnu angļu valodas vārdu krājuma apguves sekmēšana animācijas veidošanas procesā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Viļuma, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā tiek analizēta svešvalodas apguves procesa problemātika pirmsskolā. Ņemot vērā 21. gadsimta digitālās bērnības iezīmes un bērnu laika pavadīšanas paradumus ar medijiem, pirmsskolās, apgūstot svešvalodu, mediji ir jāintegrē pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: pamatojoties uz teorētiskās literatūras analīzi un gadījumu analīzi, izpētīt animācijas veidošanas ar planšeti iespējas 5-7 gadus vecu bērnu angļu valodas krājuma apguves sekmēšanā. Maģistra darbā autore ir analizējusi angļu valodas kā svešvalodas apguves teorētiskās pamatnostādnes, raksturojusi mediju lomu angļu valodas vārdu krājuma apguves sekmēšanā, veikusi gadījumu analīzi, izmantojot izpēti ar piedalīšanos (nodarbību novērošana un bērnu veidotā videomateriāla analīze), izvirzījusi priekšlikumus pedagogiem 5-7 gadus vecu bērnu angļu valodas vārdu krājuma apguves sekmēšanai, izmantojot medijus. Darba apjoms ir 138 lpp. Darbā iekļautas 4 tabulas un 9 pielikumi, norādītas 100 atsauces uz izmantotās literatūras avotiem. The study analyzes the problematics of learning a foreign language in a preschool. Taking into account characteristics of the 21st century digital childhood and children habits with the media, pre-schools need to integrate media in the pedagogical process while learning a foreign language. The aim of research is, according to analysis of theoretical literature and cases, to examine the possibilities of making animation with tablets in order to promote the acquisition of English language vocabulary for children aged 5-7 years. In the research author took the analysis of theoretical guidelines for the acquisition of English as a foreign language, characterized the role of media in promoting the acquisition of English vocabulary, performed analysis of cases, using research with participation (observation of lessons and analysis of children's created videos), as well made suggestions for teachers to promote the acquisition of English-language vocabulary for children aged 5-7 using media. The master paper contains 138 pages, 4 charts, 9 appendixes and 100 references to the literature sources.