Runas attīstība agrīnas bērnības bērniem un tās veicināšana pedagoģiskajā procesā
Author
Šūba, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma „Runas attīstība agrīnas bērnības bērniem un tās veicināšana pedagoģiskajā procesā”. Mūsdienās mēs sastopamies ar bērniem, kuriem ir runas attīstības problēmas, var novērot, ka sasniedzot trīs gadu vecumu bērniem ir dažādu veidu runas traucējumi, kuri traucē kontaktēties ar saviem vienaudžiem, pieaugušajiem, par to liecina mazs vārdu krājums, zema runas aktivitāte, bērnu mazs interesē pieaugušā runa. Tāpat arī pieaugušais nesniedz pietiekami daudz iespēju saskarsmei ar bērnu, bet tieši saskarsme ar pieaugušo no agrīnas bērnības, bērnam var nodrošināt runas attīstības gaitu un runa var kļūt pilnvērtīgāka un aktīvāka. Darba mērķis ir izzināt dažādu pedagoģisko paņēmienu lietderību, bērnu runas attīstības veicināšanas gaitā. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām: 1.Nodaļā ir sniegta un analizēta runas attīstība agrīnas bērnības bērniem, pedagogu un psihologu skatījumā. 2.Nodaļā ir veikta runas attīstības veicināšanas paņēmienu izpēte agrīnas bērnības bērniem pedagoģiskā procesā pirmsskolā Bakalaura darbā izskatīta bērnu runa,un runas attīstības līdzekļi agrīnas bērnības bērniem. Darba pētījuma daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās bērnu grupas raksturojums un pētījuma norises aprakst –pārrunas ar bērniem, bērnu vērošana, vecāku aptauja, bērnu vērojuma salīdzināšana un iegūto rezultātu apstrāde. Pētījuma gaitā tiek atlasīti materiāli (skaitāmpantiņi, dziesmas, pirkstiņrotaļas) runas attīstības veicināšanai. Darba pētījuma laikā darbs notika ar visas grupa bērniem, un arī individuāli. Pētījuma laikā izveidotie un pētījuma dalībniekiem pielietotie pedagoģiskie līdzekļi attīstīja agrīnas bērnības bērniem runu. Apkopojot pētījuma rezūltātus, kad notika eksperiments pielietojot pedagoģiskos paņēmienus – pētījuma grupas bērniem ir noteikta rezūltātu dinamika runas attīstībā. Atslēgas vārdi: runa, agrīnā vecuma bērnu runas attīstība,bērna attīstīšanās paņēmieni, skaitāmpantiņ, pirkstiņrotaļas. Kvalifikācijas darbs – 63 lappuses, 5 tabulas, 10 Attēli, 9 pielikumi,46 literatūras avots. The Bacherlo`s work theme „The development of speech for eary childhood children and it`s promotion in the pedagogical process”. Today we encounter children with speech development problems, it may be observed that children of tree years of age have different tupes of speech disorder that interfere with there peers, adults, according to a small vocabulary, low speech activity, a small adullt speach.Similarly, the adullt does not provide enough opportunities for contact with the child, but directly with adullts from early child hood, the child can ensure the progress of speech on the speech can become more efficient and more active. The purpose of the work is to explore the usefulness of different pedagogical technigues, in the corse of the promoting the development of children`s speech. Bachelo`s work consists of 2 chapters: 1.The chapter provides and analyses the development of speech in early childhood children, in the wiew of educators and psychologist. 2.The chapter has studied promotional development techmigues for early childhood children in the pedagogical process in preschool. The bachelo`s work examines the speaech of children and the means of speech development for eary childhood children. Part of the work study descibes the methodological basis of the study, given the chasacteristies of the study group of children and the development of the study, the study with children, the waching of children, the survey of parents, the comparison of child waching and the processing of results optaimed. In the course of the study materials (rhyme, song, finger playing) for the promation of speech development are selected. During the working study, the work took place with all the group`s children and also individually. Teaching agents established and studied in the study developed a speech for early childhood children. In compiling the results of the study, when the experiment was carried out using pedagogical technigues the study grupe`s children gave a defined evolution of the results in the developmend of speech. Key words: speech, early-age children`s speech developmend, child developmend technigues, rhyme, finger playing. Qualification work: 63 page, 5 tables, 10 images, 9 attachments, 46 source of literature. Ievads