Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorVilniņa, Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:05:32Z
dc.date.available2018-06-30T01:05:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64972
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38494
dc.description.abstractBakalaura darba “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas pirkstu vingrinājumos un rotaļās” mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt vārdu krājuma paplašināšanās iespējas pirkstu vingrinājumos un rotaļās jaunākā pirmsskolas vecumā. Mērķa īstenošanai tiek: izzinātas dažādu autoru atziņas par vārdu krājuma veidošanos un attīstību jaunākajā pirmsskolas vecumā; raksturota runas un sīkas muskulatūras mijsakarības, skatot pirkstu rotaļas, vingrinājumus kā līdzekli vārdu krājuma bagātināšanā; veikts pētījums par vārdu krājuma paplašināšanas iespējām pirkstu vingrinājumos un rotaļās. Teorētiskajā daļā darba autore apskata un analizē literatūru problēmu skatījumā. Tiek analizēta vārdu krājuma veidošanās likumsakarības ontoģenēzē. Atainots jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums veselumā. Atlasīti un izvērtēti pirkstu vingrinājumi, rotaļas – vārdu krājuma aktivizēšanas līdzekļi saistībā ar problēmu. Darba autore rotaļas un vingrinājumus izmanto kā vārdu krājuma paplašināšanas labvēlīgas norises sekmētāju saistībā ar problēmu. Tiek akcentēta rotaļu būtība un to funkcijas. Empīriskajā daļā tiek īstenota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, novērošana, pētījuma datu apstrāde un sarunas ar bērniem, sniegts bērnu grupas sagatavotības vērtējums. Bērnu pirkstu muskulatūras īpatnību un vārdu krājuma raksturojums, vienas dienas apraksts, kurā atklāts, kā tiek attīstīta bērnu pirkstu sīkā muskulatūra un vārdu krājuma lietojums aktīvajā runā. Pētījumā piedalās 10 jaunākā pirmsskolas vecuma bērni. Darba autore uzskata, ka mērķis ir sasniegts, izvirzītie uzdevumi izpildīti. Teorētisko atziņu izzināšanas, analīzes un praktiskā pētījuma izstrādes gaitā izvirzītā hipotēze – vārdu krājums tiek paplašināts, ja skolotājs izzina bērnu vārdu krājuma līmeni un ievēro bērna vārdu krājuma paplašināšanās iespējas., izmantojot pirkstu vingrinājumus un rotaļas, pētījuma ietvaros tiek pārbaudīta un apstiprinājās. Bakalaura darba apjoms ir 86 lpp. Tas sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, no 67 izmantotās literatūras un informācijas avotiem. Bakalaura darbā ir 8 tabulas, 5 attēli, 4 pielikumi.
dc.description.abstractAnnotatuon The purpose of the bachelor's work "Possibilities of finger games in the expansion of vocabulary in children of early preschool age" is to study theoretically and practically the possibilities of finger games in the accumulation of vocabulary in children of early preschool age. To achieve the purpose: ➢ Various authors’s conclusions on the development and formation of vocabulary in preschool children are studied; ➢ Connection between fine motor skills and speech is described, based on the opinion that finger games and exercises are means of enriching the vocabulary. ➢ Рossibilities of finger exercises and games to expand vocabulary are studied. In the theoretical part of the work, the author examines and analyzes scientific literature from the point of view of the identified problem. The patterns of vocabulary formation are analyzed in ontogenesis. In General, the pedagogical and psychological characteristics of children in early preschool age are shown. In accordance with the problem, there were selected and evaluated finger exercises and games – a means of activating the vocabulary. In connection with the problem, the author uses games and exercises as a process that has a beneficial effect on the expansion of vocabulary. The essence of games and their functions are emphasized. The empirical part contains pedagogical research, observation and data processing, as well as conversations with children, and the assessment of readiness of the children's group. The features of the muscles of children's fingers and vocabulary are characterized, one day is described, on which there was opened how developed fine motor skills of children's fingers are manifested in the active speech and vocabulary using. The study involved 10 children of primary school age. The author of the work believes that the goal is achieved, the tasks are completed. The theoretical conclusions, analyses and the hypothesis that the vocabulary is expanded if a teacher, knowing the level of the child's vocabulary, uses finger exercises and games, are checked and confirmed during the practical research. The volume of the bachelor's work is 86 pages. It consists of an introduction, two parts, conclusions and a list of 67 references and information sources. In the bachelor's work there are 8 tables, 5 images, 4 applications.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectJaunākais pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectpirkstu rotaļas
dc.subjectpirkstu vingrinājumi
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas pirkstu vingrinājumos un rotaļās
dc.title.alternativePossibilities of increasing vocabulary of the youngest preschoolers using finger exercises and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record