3. klases skolēnu dzimumatšķirības mācību sasniegumu procesā latviešu valodas un matemātikas stundās
Autor
Salmiņa, Lana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore pedagoģiskajā darbībā novēroja, ka zēnu sasniegumi latviešu valodā un matemātikā ir zemāki nekā meiteņu. Diplomdarbs veltīts zēnu un meiteņu atšķirībām, kas ietekmē skolēnu sasniegumus matemātikā un latviešu valodā. Pētījuma aktualitāte balstās uz dzimumatšķirībām mācību procesā, lai aktivizētu katra skolēna potenciālās spējas. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra un globālā tīmekļa resursi par dzimuatškirību nozīmi, aktualitāti un to lomu mācību procesā. Darba praktiskajā daļā tika apkopoti pedagoģiskā novērojuma rezultāti par dzimumatsķirībām, kas ietekmē skolēnu sasniegumus latviešu valodas un matemātikas mācībās. Apkopoti un salīdzināti 3. klases zēnu un meiteņu sasniegumi latviešu valodas un matemātikas mācībās. Intervijas rezultātā tika noskaidrots, zēnu viedoklis par latviešu valodas un matemātikas stundām, gūtas atziņas kā pilnveidot mācību procesu, lai zēni paaugstinātu sekmes mācībās. Diplomdarba autore: Lana Salmiņa. Diplomdarba nosaukums: “3. klases skolēnu dzimumatšķirības mācību sasniegumu procesā latviešu valodas un matemātikas stundās Diplomdarba mērķis: Pārbaudīt klasē dzimumatsķirību ietekmi uz mācību sasniegumiem latviešu valodā un matemātikā. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 5 apakšnodaļām, kas apkopots lapaspusēs. Darbā ievietoti 4 attēli, 4 tabulas, 26 literatūras avoti latviešu valodā, 13 informācijas avoti angļu, 2 lietuviešu un 4 krievu valodā, pievienots 1 pielikums. ATSLĒGVĀRDI: dzimumdiferensācija, sākumskola, latviešu valoda, matemātika, mācību process. Author of the paper in pedagogical activity has observed that boys’ achievements in the Latvian language and mathematics are lower than girls’ achievements. Diploma paper is devoted to the differences between boys and girls what have an influence to the achievements in mathematics and the Latvian language. The urgencies of the research are bases on the importance of the gender difference to activate potential abilities for every pupil. In the theoretical part there is analyzed literature and resources of the global web about the signification of the gender difference, urgency and their role in the learning process. In the practical part there are summarized gender difference results of the pedagogical observation that have an influence to the achievements in the learning process in the Latvian language and mathematics. There are summarized and compared boys’ and girls’ achievements in the 3rd class. During the interview there is cleared up point of view from the boys and girls about Latvian language and mathematics lessons and come to the conclusion how to improve learning process for boys and girls to raises theirs success in the learning process. The author of the diploma paper: Lana Salmiņa Title of the diploma paper: “Gender differences in Latvian and mathematics lessons in learning achievements of the 3rd class pupils.” Purpose of the diploma paper: To verify the influence of the gender difference in the class to the achievements in the learning process in the Latvian language and mathematics. Paper consists of introduction, 3 chapters, 5 subchapters, summarized in 50 pages. There are inserted 4 pictures, 4 tables, 26 literature sources in the Latvian language, 13 information sources in the English, 2 in Lithuanian and 4 in Russian languages and one appendices. Key words: gender differences, primary school, the Latvian language, mathematics, learning process.