Interešu izglītības programmas “Programmēšana iesācējiem” izstrāde un aprobācija
Автор
Kokoreviča, Vitnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā aprakstītā pētījuma mērķis ir izpētīt programmas veidošanas teorētiskos nosacījumus interešu izglītībā, izstrādāt interešu izglītības programmu sākumskolas skolēniem (7-9 gadi) “Programmēšana iesācējiem”, aprobēt un izvērtēt tās efektivitāti. Pētījumā tika izmantotas pētniecības metodes: kvantitatīvās (novērojums un aptaujas), kvalitatīvā (ekspertu novērtējums). Nodarbību novērojuma protokolus aprobācijas laikā aizpildīja darba autore. Aptaujas anketu respondenti bija sākumskolas programmēšanas pulciņa skolēni un viņu vecāki. Eksperti bija 3 pedagogi, kas tika izvēlēti pēc sekojošiem kritērijiem: iegūta augstākā izglītība, darbojas pedagoģijas nozarē, vada interešu izglītības nodarbības tehniskās jaunrades jomā saistībā ar datorzinībām vai programmēšanu vismaz 2 gadus. Pētījumā tika noskaidrots, ka autores izstrādātā interešu izglītības programma “Programmēšana iesācējiem” ir atbilstoša, efektīva programmēšanas pamatu apgūšanai 7-9 gadus veciem bērniem, ko pierāda programmas atbilstība izvirzītajiem kritērijiem, kas ietver vajadzību, ieceru, vērtējumu, nepieciešamo priekšzināšanu, mācību procesa, individuālo atšķirību, resursu, īstenošanas, rezultātu novērtējumu. The aim of the research described in this diploma paper is to analyse the theoretical requirements of programme developing within the non-formal education frame, create a non-formal education programme for primary pupils (7 to 9 years old) “Programming for Beginners”, approbate and evaluate its efficiency. Research methods used: quantitative data (observation and survey), qualitative data (evaluation of the experts). During approbation of the non-formal education programme observation protocols of the research were filled in by the author. Respondents of the questionnaires were primary pupils of the after school programming group and their parents. Experts were 3 educators chosen by following criteria: has highest education, works in pedagogical sector, leads non-formal education classes in technology innovation related to computer science or programming for at least 2 years. The research shows that the developed non-formal education programme “Programming for Beginners” is appropriate and effective for learning the basics in programming for 7 to 9 year old pupils. This has been proved by programme meeting the set criteria which includes the evaluation of the needs, intentions, necessary preliminary knowledge, learning process, individual differences, resources, application and results.