Alberta Bela personības un romāna "Cilvēki laivās" apguve literatūras stundās 12. klasē
Autor
Āboliņa-Ābola, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „Alberta Bela personības un romāna „Cilvēki laivās” apguve literatūras stundās 12. klasei” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kurš veicinātu Alberta Bela personības un romāna „Cilvēki laivās” apguvi, aicinot pārdomāt valodas un tradīciju nozīmīgumu katras tautas pastāvēšanā. Pētāmās problēmas aktualitāti mūsdienās nosaka jauniešu nevērīgā attieksme pret tautu, valodu un tradīciju daudzveidību pasaulē. Skolēnus ir jāmudina saskatīt katras tautas un valodas vērtība, jārosina apzināties tradīciju nozīmīgumu savā un savu pēcteču dzīvē. Diplomdarbam ir ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, kā arī izmantotās literatūras un avotu saraksts, secinājumi un 27 pielikumi. Izstrādātās metodiskās sistēmas efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs iesakāms vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem, kā arī citiem interesentiem. The aim of the diploma paper „Alberts Bel’s Personality and Novel „Cilvēki laivās” („People in Boats”) in Literature Lessons in Grade 12” is to work out the version of methodical system which would promote the acquisition of the personality of Albert Bel and the novel „People in the Boats”, suggesting to think over significance about languages’ and traditions’ existance of each nation. Actuality of the investigational problem nowadays establishes individuals’ inattentive attitude against the diversity of nations, languages and traditions around the world. It is a necessity to stimulate students to discern the value of each nation and language, to comprehend the importance of traditions in own and descendant’s lives. The diploma paper contains introduction, five sections and subsections, as well as used literature and reference list, conclusion and 27 attachments. Efficiency of the developed version of methodical system was tested during the pedagogical experiment. The diploma paper is recommended for the Latvian language and literature teachers in secondary schools, as well as other persons concerned. Key words: history, nation, language, traditions, alterations, destiny, future.