AAS "BTA Baltic Insurance Company" zīmola attīstības vadīšanas pilnveidošanās.
Author
Rutka, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas Universitātes, Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes, Vadībzinātes nodaļas, „Vadības zinību” maģistra studiju programmas, „Stratēģiskās vadīšanas un līderības” apakšprogrammas pilna laika studiju klātienes 2. kursa studente Dita Rutka (turpmāk, darba autore) laika posmā no 2018. gada februāra līdz 2018. gada jūnijam ir izstrādājusi maģistra darbu ar nosaukumu „AAS „BTA Baltic Insurance Company” zīmola attīstības vadīšanas pilnveidošanās” sociālo zinātņu maģistra grāda iegūšanai vadībzinātnē. AAS „BTA Baltic Insurance Company” vadība pēc 2017. gada 29. maija notikušās zīmola vizuālās identitātes maiņas joprojām nav noslēgusi zīmola popularizēšanas kampaņu, līdz ar to darba autorei ir iespēja noteikt esošās un turpmākās prioritātes zīmola atpazīstamības veicināšanai, virzot AAS „BTA Baltic Insurance Company” zīmolu par konkurējošāko apdrošinātāju ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā. Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz veikto sabiedrības aptauju, AAS „BTA Baltic Insurance Company” eksperta viedokli un citu datu ieguves analīzi, identificēt AAS „BTA Baltic Insurance Company” zīmola tālākos attīstības virzienus un sniegt priekšlikumus uzņēmuma vadībai zīmola pilnveidošanai nākotnē, kā arī citām apdrošināšanas akciju sabiedrībām zīmola identitātes maiņas gadījumā. Galvenie risināmie darba uzdevumi mērķa sasniegšanai: 1.Apkopot teorētisko bāzi par zīmola jēdzienu un būtību, zīmola plānošanas un izstrādes procesu, kā arī zīmola vadīšanu un tā lomu uzņēmuma stratēģijā latviešu un ārzemju autoru darbos. 2.Pamatojoties uz teorētisko bāzi un citu datu ieguves analīzi, novērtēt AAS „BTA Baltic Insurance Company” zīmolu, veikt sabiedrības aptauju un eksperta interviju, lai noskaidrotu galvenos zīmola attīstības virzienus. 3.Izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus AAS „BTA Baltic Insurance Company” vadībai par BTA zīmola attīstības iespējām nākotnē, kā arī citām apdrošināšanas akciju sabiedrībām zīmola identitātes maiņas gadījumā. Darba teorētiskajā daļā (1. nodaļā) tiek apskatīts uzņēmuma zīmola jēdziens, būtība, zīmola plānošanas un izstrādes process, kā arī zīmola vadīšana, nosakot tā lomu 21. gadsimta uzņēmuma stratēģijā, savukārt darba praktiskajā daļā (2., 3. un 4. nodaļā), tiek veikts AAS „BTA Baltic Insurance Company” zīmola novērtējums, balstoties uz darba autores izstrādātās aptaujas rezultātiem, AAS „BTA Baltic Insurance Company” eksperta viedokli un citu datu ieguves analīzi, lai noteiktu zīmola atpazīstamības un pilnveidošanās virzienus. Balstoties uz veiktajiem pētījumiem un to analīzi, darba autore var izdarīt secinājumus, ka, galvenokārt, AAS „BTA Baltic Insurance Company” nav izstrādāts Korporatīvās sociālās atbildības pārskats, lai gan uzņēmums sevi vairākkārt poziconē kā sociālu atbildīgu uzņēmumu; uzņēmumam nav izstrādāta misija, vīzija un vērtības, kā arī uzņēmuma oficiālajā mājaslapā un citos mārketinga kanālos nav informācija par jaunā zīmola identitātes veidošanos un logotipa nozīmi. Maģistra darbs ir izklāstīts The University of Latvia, Business, Management and Economic Faculty, Master`s studies programme „Strategic leadership and management” student Dita Rutka (hereinafter referred to as the author) has developed a Master`s Thesis „Development of BTA Baltic Insurance Company AAS trade mark management” during the period from February 2018 to June 2018 to get a degree of social sciences in management. BTA Baltic Insurance Company following a change in the brand`s visual identity of 29 May 2017 has still not entered into a brand promotion campaign, with the author having opportunity to identity existing and future priorities for the promotion of brand awareness by moving the brand of BTA Baltic Insurance Company into the most competitive insurer not only in Latvia, but also in the Baltic. The aim of Master`s Thesis – on the basis of a survey, an expert opinion and analysis of other data acquisition, to identity the further development directions of the BTA Baltic Insurance Company`s brand and to provide proposals for the company`s board of the future of the brand, as well as to other insurance companies in the event of a change in brand identity. Enabling tasks to reach the aims: 1.To summarize the theoretical base on the concept of the brand, the brand`s planning and development process, and the management of the brand and its role in the company`s strategy in the works of Latvian and foreign authors. 2.Based on a theoretical basis and other data aquisition, to evaluate the BTA Baltic Insurance Company brand, to work out survey and expert interview clarified the main development directions of the brand. 3.To give conclusions and provide appropriate proposals for the board of the BTA Baltic Insurance Company on the future development opportunities of the company`s brand as well as for other insurance companies in the event of a change in brand identity. The theoretical part (Chapter 1) has information about brand concept, planning and development process of the brand, defining its role in the company`s strategy, while in the the practical part (Chapters 2, 3 and 4) – BTA Baltic Insurance Company brand assessment based on the results of the survey and the expert opinion of the BTA Baltic Insurance Company; the brand awareness and development directions. Important conclusions – BTA Baltic Insurance Company has not developed a Corporate Social Responsibility Report, although the company has repeatedly positioned itself as a social responsible company; the company has not developed a mission, vision and values and the company`s official website and other marketing channels have no information about the development of the identity of the new brand and the role of the logo. Master’s Thesis consists of 114 pages, illustrated with 11 charts and 36 images. Finnaly, were used 56 bibliographical sources and supplemented with 12 appendices. The key words: brand, BTA Baltic Insurance Company, brand development, brand management, insurance.