Show simple item record

dc.contributor.advisorŠteinberga, Iveta
dc.contributor.authorRoziņa, Laine
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:09:23Z
dc.date.available2018-06-30T01:09:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65607
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38965
dc.description.abstractTransporta radītais piesārņojums ir strauji augoša problēma ne tikai Rīgā, bet arī globāli. Nomainot transporta veidu no autotransporta uz velotransportu, ir iespējami ekonomiskie ieguvumu, t.sk. vides jomā. Maģistra darbā analizēti velosatiksmes potenciālie ekonomiskie un vides ieguvumi Rīgā, kuri saskaņā ar Eiropas Riteņbraucēju Federācijas (ERF) aprēķiniem Eiropā var sasniegt pat 513 miljardus EUR. Analīze veikta izmantojot ERF speciālizētu metodiku, situācijas raksturojumlielumi iegūti intervijās, aptaujās un apkopojot statistiskos rādītājus. Papildus, lai novērtētu autotransporta radītā piesārņojuma ietekmes samazināšanos, modelēta piesārņojuma izkliede ielas kanjonā (Kr. Valdemāra ielā), izvērtējot cieto daļiņu (PM) un slāpekļa oksīda (NOx) emisiju apjomus un koncentrācijas piezemes slānī. Konstatēts, ka 36% no autovadītājiem ikdienā lapbrāt pārvietotos ar velosipēdu, ja tiktu nodrošināta atbilstoša infrastruktūra, savukārt sagaiadāmais ekonomiskais guvums Rīgā vērtējams vairāk nekā 133 miljonu EUR apmērā.
dc.description.abstractPollution caused by transportation is a rapidly growing problem not only in Riga but also globally. By changing the mode of transportation from automobiles to bicycles, there are potential economic and environmental benefits. The European Cyclists’ Federation has calculated the total economic benefit of cycling in the European Union to be more than €513 billion. The aim of the master theses was to assess the environmental benefits of cycling in Riga. The methodology developed by ECF was used to come to the conclusion that changing the mode of transportation could result in environmental and economic benefits. To obtain the necessary data, surveys, interviews and statistical data analysis were used. The results of the data modeled the quantity and concentrations of PM and NOx emissions. According to the percentage of population traveling daily by automobiles, but due to adequate and convenient infrastructure and other conditions, a change of the daily movement to cycling is 36%. The overall economic benefits of improving the environment, including climate, represent more than 133 million in the context of the calculation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVides zinātne
dc.subjectvelobraukšana
dc.subjecttransports
dc.subjectekonomiskie ieguvumi
dc.subjectgaisa piesārņojums
dc.subjecttrokšņa piesārņojums
dc.titleVelosatiksmes vides ieguvumu novērtējums. Rīgas piemērs
dc.title.alternativeAssessment of environmental benefits of cycling. Riga case study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record