Savstarpējās saziņas funkcija Rīcības kodeksos
Author
Kušakova, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs "Savstarpējas saziņas funkcija rīcības kodeksos" ir veltīta analīzei savstarpējas saziņas funkciju izmantošanai rīcības kodeksā četros Latvijas uzņēmumos. Šīs bakalaura darba mērķis ir analizēt savstarpēju saziņas funkciju rīcības kodeksā, lai identificētu rīcības kodeksā dominējošo savstarpējas saziņas funkciju veidu. Pētījuma metode ir literatūras aptauja un kvalitatīva analīze, kā arī savstarpējas saziņas funkcijas kvantitatīva analīze. Analīze tika veikta, lai palīdzētu labāk izprast tekstu. Šī pētījuma praktiskā daļa parādīja, ka savstarpējas saziņas funkcija ir neatņemama rīcības kodeksa sastāvdaļa. Frekvences analīze rāda, ka 1. personas vietniekvārdi ir biežāk sastopami attiecībā uz 2. un 3. personas vietniekvārdiem. Modālie darbības vārdi saistībā ar visiem teksta vārdiem nepārsniedz 2%, visi veidi noskaņojumu tiek izmantoti visos trīs rīcības kodeskos. Savstarpējas saziņas funkcijas analīze rīcības kodeksos parāda, ka rakstnieks mēģina izmantot vietniekvārdus un modālos vārdus, lai noteiktu attālumu starp runātāju un lasītāju, vai starp uzņēmumu un darbinieku. Galvenais ir tas, ka rīcības kodeksos tiek izmantota savstarpējas saziņas funkcija, ko identificē noskaņojumums, modālie darbības vārdi un vietniekvārdi. The bachelor paper “Interpersonal Function in Codes of Conduct” is devoted to the analysis of the usage of interpersonal function in the codes of conduct of four Latvian companies. The purpose of this paper is to analyze the interpersonal function in the code of conduct, in order to identify the dominant type of interpersonal function in the code of conduct. The research method was the literature survey and qualitative analysis as well as quantitative analysis of interpersonal function. The practical part of this research showed that interpersonal function is an integral part of the code of conduct. The analysis of frequency shows that 1st person pronouns are more common in relation to 2nd and 3rd person pronouns. Modal verbs in relation to all words in the text do not exceed 2% and all types of mood are used in the three codes of conduct. Analysis of interpersonal function in the codes of conduct shows that writer try to use pronouns and modal words to establish the distance between the speaker and the reader, or between the company and the employee. In the codes of conduct are used interpersonal function that identified by mood, modal verbs and pronouns.