Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Zanda
dc.contributor.authorZālīte, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:12:36Z
dc.date.available2018-06-30T01:12:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64209
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39337
dc.description.abstractMaģistra darba “Medijpratības pilnveides izvērtējums pieaugušo auditorijā” mērķis ir izvērtēt Latvijas pieaugušo medijpratības pilnveides iespējas un veidus, ņemot vērā pieaugušo auditorijas specifiku. Darba teorētiskais pamatojums sastāv no trīs daļām – pirmajā aprakstītas mūsdienu mediju vides tendences un izaicinājumi, otrajā raksturota mediju izglītība un medijpratība, bet trešajā aplūkota pieaugušo izglītības un mācīšanās specifika. Darba pētnieciskajā daļā izmantotas divas metodes – aptauja tiešsaistes vidē un daļēji strukturētās intervijas ar aptaujas dalībniekiem. Darbā noskaidrots – lai veicinātu pieaugušo iesaisti medijpratības pilnveides procesos, nepieciešams ņemt vērā šīs auditorijas daudzveidīgumu – vecumu, dzimumu, izglītības līmeni, nodarbošanos, dzīves vietu citus faktorus. Darba ietvaros gūti vairāki secinājumi, tostarp noskaidrots tas, ka pieaugušajiem ir būtiski gūt noderīgas zināšanas, kas risina viņu problēmas vai piedāvā efektīvus risinājumus praktiskā veidā un caur piemēriem. Tas ņemams vērā piedāvājot medijpratības pilnveides iespējas.
dc.description.abstractMaster Thesis “Evaluation of media literacy improvement options for adults” aims to evaluate media literacy improvement options and opportunities for adults in Latvia, taking into account the specificity of adult learning. Theoretical basis of the thesis consists of three parts – the first describes trends and challenges of the contemporary media environment, the second focuses on media education and media literacy and the third explores the characteristics of adult education and adult learning. Two research methods are being used – online survey and semi-structured interviews with participants of the survey. This study finds that in order to improve adult participation in media literacy improvement opportunities, it is necessary to take into account the diversity of adult audience – age, gender, education level, occupation, place of residence and other factors. There are several conclusions drawn from this study, for example, it is ascertained that it is important for adults to gain useful knowledge and skills, that helps to deal with their problems and offer effective solutions in practical manner and through examples. That must be taken into consideration when improvement options of media literacy are about to be offered to adults.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectMediji
dc.subjectMediju izglītība
dc.subjectMedijpratība
dc.subjectPieaugušo mācīšanās
dc.subjectPieaugušo izglītība
dc.titleMedijpratības pilnveides izvērtējums pieaugušo auditorijā
dc.title.alternativeEvaluation of media literacy improvement options for adults
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record