Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorŠata-Plūme, Airita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:04:50Z
dc.date.available2018-07-02T01:04:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63837
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39447
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvu emociju veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā”. Pētījuma mērķis- petīt jaunāko pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Pirmajā nodaļā jeb teorētiskajā daļā tiek aplūkots emociju skaidrojums un izpausmes Z. Aires, T. Bjūzena, F. Dolto, R. Geskes, E. Koemetsa, P.H. Mussena, D. Rodari, M. Āboltiņas, B. Brices, P. Dako, I. Jurgenas, D. Kājiņas, I. Aunītes, S. Lundbergas, A. Stikānes, V. Reņģes, I. Tiltiņas, A. Plaudes, A. Valtnera u.c. pedagogu un psihologu teorētiskajās atziņās. Kā arī ir atklāta pozitīvo emociju veidošanās jaunākās pirmsskolas vecuma bērniem un tika izmeklēti literārie darbi kā pozitīvo emociju veidotāji un atraisītāji. Otrajā nodaļā tiek sniegts pētījuma organizācijas un metožu raksturojums, I. Jurgenas un A. Ļubļinskas skatījumā. Empīriskā pētījuma gaitā tika veikts pētāmās grupas raksturojums un izstrādāti kritēriji, lai noskaidroti cik bērni ir emocionāli atsaucīgi. Ir veikta vecāku anketēšana un iegūto datu analīze. Tiek aprakstīts praktiskais darbs, kura laikā tika izvēlēta bērna vecumam piemērota literatūra, kura sekmētu bērnos pozitīvu emociju veidošanos. Iegūtie rezultāti tika analizēti un atspoguļoti tabulā procentuāli ,diagrammā. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze– jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem pozitīvas emocijas veidosies tad,ja: •tiks atlasīti bērnu vecumposmam atbilstoši literārie darbi; •tiks izvēlēta daudzveidīga pieeja literāro darbu iepazīšanai; •tiek nodrošināta droša, pozitīva, emocionāla pedagoģiskā vide bērniem. Darbs sastāv no 58 lapaspusēm, 14 attēliem, 3 tabulām, 3 pielikumiem, izmantoti 57 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: emocijas, pozitīvas emocijas, literatūra, jaunākais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractQualification work theme is „The development of positive emotions of younger preschool children in the process of getting aquatinted with literary work”. Purpose of work- research the development of positive emotions of younger preschool children in the process of getting aquatinted with literary work. Work consists of two parts- theoretical and empirical. The first chapter , theoretical part, discusses at explanation of emotions and their utterance in the views of Z. Aires, T. Bjūzena, F. Dolto, R. Geskes, E. Koemetsa, P.H. Mussena, D. Rodari, M. Āboltiņas, B. Brices, P. Dako, I. Jurgenas, D. Kājiņas, I. Aunītes, S. Lundbergas, A. Stikānes, V. Reņģes, I. Tiltiņas, A. Plaudes, A. Valtnera and other pedagogue and psychologist theoretic quotes. Also are discovered the formation of positive emotions in these youngest age preschool children and some literary works has been researched as positive emotion creativers and openers. The second chapter- research organisation and method characterization from I. Jurgena and A. Ļubļinska view. In the progress of empirical research of reasearch group were made a children characterization and built a criteria to understand how much these children are sensible and emotionally responsive. Survey of parents has been carried out and results analyzed. The praktical at whitch children are being presented with different literary works to promote and develop the emotional response of children. The results are analysed and shown in the tables and charts. In the progress of research were confirmed raised hypothesis - the youngest age children's positive emotions will create if: •there will be collected the appropriate literary works exactly for the age of children; •there will be chosen versatile approach to literary works; •there will be provided safe, positive, emotional learning environment for these children's. The qualification consists of 58 pages, there are added 14 pictures, 3 tables, 3 attachments and 57 literature sources were used. Key words: emotions, positive emotions, literature, younger preschool children age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectemocijas
dc.subjectpozitīvas emocijas
dc.subjectliteratūra
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvu emociju veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe development of positive emotions of younger preschool children in the process of getting aquatinted with literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record