Sociālās trauksmes un emociju regulācijas rādītāji dažādu studiju virzienu 1.kursa studentiem
Author
Gulbe, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vanags, Edmunds
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot kā atšķiras sociālās trauksmes un emociju regulācijas rādītāji dažādu studiju virzienu 1.kursa studentiem. Pētījuma ietvaros tika noskaidrots, kuras personības iezīmes saistītas uz augstāku sociālo trauksmi un emociju regulācijas grūtībām. Pētījumu grupu veidoja 107 respondenti, no kuriem 92 bija sievietes un 15 vīrieši. Vidējais vecums grupā bija 23 gadi. Sociālā trauksme tika mērīta ar Sociālās trauksmes aptauju (Social Interaction Anxiety Scale). Emociju regulācija tik mērīta ar Emociju regulācijas aptauju (Emotion Regulation Questionnaire). Savukārt, personības iezīmes tika mērītas ar Lielā Piecinieka aptauju (The Big Five Inventory), kuras apakšskalas ir atvērtība pieredzei, apzinīgums, ekstraversija, labvēlīgums un neirotisms. Pētījuma rezultāti parādīja, ka sociālā trauksme ir statistiski nozīmīgi saistīta ar neirotismu un izpausmju apspiešanu. Atvērtība, apzinīgums un ekstraversija statistiski nozīmīgi prognozē mazāku sociālo trauksmi. Pētījuma rezultāti neparādīja statistiski nozīmīgas atšķirības sociālās trauksmes un emociju regulācijas rādītājos dažādu studiju virzienu 1. kursa studentiem. The aim of the study was to determine the indicators of social interaction anxiety and emotion regulation among 1st-year students in various study courses. As a part of this study, the types of personality traits that predict social interaction anxiety and emotion regulation were identified. The research sample consists of 107 participants, 92 of which are women and 15 are men. The average age of the group is 23 years. Social anxiety was measured using the Social Interaction Anxiety scale. Emotion regulation was measured using the Emotion Regulation Questionnaire. Personality traits were measured using The Big Five Inventory, the subscales being an openness to experience, conscientiousness, extraversion, agreeableness, and neuroticism. The results show that social anxiety has statistically significant relation to neuroticism and suppression of emotions. Being open to experience, conscientiousness and extraversion statistically significant predict lower social interaction anxiety. The results of this survey don’t show statistically significant relation comparing indicators of social interaction anxiety and emotion regulation among 1st-year students in various study courses.