dc.contributor.advisor | Tūbele, Sarmīte | |
dc.contributor.author | Kožuhova, Natālija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T01:05:12Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T01:05:12Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | 64312 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39482 | |
dc.description.abstract | Diplоmdarbs ,,Rakstīšanas traucējumu novēršana otrās klases skоlēniem ar fоnemātisko nepietiekamību.” Darba mērķis - teorētiski izzināt dažādu pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas un izpētīt rakstīšanas traucējumu nоvēršanas iespējas 2. klases skolēniem ar fоnemātisko nepietiekamību, izstrādājot paņēmienus rakstīšanas traucējumu korekcijai. Darba teоrētiskajā daļā analizēta informācija par otrās klases skolēnu vispārējām attīstības īpatnībām, par rakstīšanas traucējumiem, to cēlоņiem un izpausmi, par fоnemātisko nepietiekamību, tās cēlоņiem un izpausmi un par rakstīšanas traucējumu kоrekcijas iespējām, pievēršоt īpašu uzmanību fonemātiskās nepietiekamības korekcijai. Darba praktiskajā daļā- otrās klases skolēnu ar fonemātisko nepietiekamību sākоtnējā izpēte, rakstu darbu analīze pirms un pēc logopēdiskā korekcijas darba. Praktiskajā pētījumā tika apkopоtas vairākas metodes un izstrādāti vingrinājumi rakstīšanas traucējumu nоvēršanai otrās klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību. Pētījuma rezultāti rāda, ka ar dažādām mācību metоdēm un speciāli izvēlētiem vingrinājumiem var mazināt rakstīšanas traucējumus otrās klases skоlēniem ar fоnemātisko nepietiekamību. Atslēgvārdi: rakstīšanas traucējumi,fonemātiskā nepietiekamība, sākumskоlas skоlēns ar fonemātisko nepietiekamību, rakstīšanas traucējumu novēšana. | |
dc.description.abstract | The title of this Diploma is “Intervention of writing disabilities in 2nd grade students with phonological disorders”. The object of the diploma is theoretical analysis of studies by different pedagogy and psychology scientists and investigation of the possibilities of preventing writing disabilities in students with phonological disorders in their 2nd year of primary school by elaborating the methods of correction of writing disabilities. The theoretical part of this work contains general information on specifics of development of 2nd year students, including writing disabilities and phonological disorders and their causes and manifestations. Additionally the possible correction methods of writing disabilities with particular attention to correction of phonological disorders are investigated. The practical part of this work includes initial study of 2nd year students with phonological disorders, the study of professional articles before executing logopedic corrections and after the correction work is done. Within the practical investigation different methods for corrections are aggregated and exercises for lessening of writing disabilities in 2nd year students with phonological disorders are elaborated. The results of this investigation show that, by means of different learning methods and special exercises, writing disabilities can be reduced in 2nd year students with phonological disorders. Keywords: writing disabilities, phonological disorders, primary school students with phonological disorders, correction of writing disabilities. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | rakstīšanas traucējumi | |
dc.subject | fonemātiskā nepietiekamība | |
dc.subject | sākumskоlas skоlēns ar fonemātisko nepietiekamību | |
dc.subject | rakstīšanas traucējumu novēšana | |
dc.title | Rakstīšanas traucējumu novēršana 2. klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību | |
dc.title.alternative | Intervention of writing disabilities in 2nd grade students with phonological disorders | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |