Spēle kā metode Latvijas simtgades kultūras vērtību apguvei vidusskolā
Автор
Eglīte, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba nosaukums ir “Spēle kā metode Latvijas simtgades kultūras vērtību apguvei vidusskolā”. Diplomdarba mērķis ir pētīt iespējas kultūrizglītota Latvijas pilsoņa personības pilnveidošanai kulturoloģijas stundās, izmantojot spēli kā metodi. Darbā aprakstītas Latvijas simtgades kultūras trīs posmos un spēles metodes pamatojums. Diplomdarbā veikta sabiedrības anketēšana un skolēnu ievadvērtēšana par Latvijas kultūras vērtībām, noskaidrota tēmas aktualitāte un tēmas izpratne, izveidotas spēles un stundu plāni tēmas apguvei, kas tika realizēti pedagoģiskajā praksē, kā arī tika veikta noslēguma vērtēšana, lai ar datu analīzes palīdzību tiktu noskaidrota spēles efektivitāte tēmas apguvē. Diplomdarba apjoms ir 55. lpp., tas ir sadalīts 3 nodaļās un 16 apakšnodaļās, iekļauti 10 pielikumi. Diplomdarba hipotēze ir: ja skolēni izmanto spēli kā apguves metodi, tad skolēni apgūs kultūras vērtības un būs kompetentāki Latvijas simtgades kultūrā. Autore ir secinājusi, ka spēlējot spēles skolēni apguva kultūras vērtības un ir kompetentāki Latvijas simtgades kultūras jautājumos. Rita Eglīte’s diploma thesis is ‘Game to Study Cultural Values of Latvian Centenary in Secondary School’. The objective of diploma thesis is to research possibilities for improvement of cultural education in Culturology lessons using game as a method in order to improve Latvian citizen’s personality. Diploma thesis includes review of three cultural periods in Latvian centenary and substantiate game as a pedagogical method. Diploma thesis includes public questionnaire about actuality of Latvian cultural values and its use in schools, beginning of the research assessment. Autor has created games and tasks about cultural values of Latvian centenary and these games were later used in pedagogical experiment. Data analysis was done to determine methods effectivity. Hypothesis: if pupils use game as a learning method then they will master and gain competence of cultural values of Latvian centenary. Author has concluded that pupils have mastered and gained competence of cultural values of Latvian centenary while using game as a method. Thesis includes 3 chapters, 16 subchapters and 10 annexes.