Vijas Zariņas mākslinieciskās darbības analīze vizuālās mākslas stundās 9. klasē
Author
Tamane, Terēze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Līga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir “Vijas Zariņas mākslinieciskās darbības analīze vizuālās mākslas stundās 9. klasē”. Mērķis ir izpētīt Vijas Zariņas ainavas glezniecību kā iedvesmas avotu. Diplomdarbs veidots no divām daļām. Pirmajā daļā ir izpētīts Vijas Zariņas dzīves gājums, mākslinieciskās darbības principi un darbu analīze liekot akcentu uz mākslas darbu sēriju “Virsskaņas ainavas”. Diplomdarba otru daļu sastāda praktisks pētījums, kurā ietilpst atbilstoši vecumgrupai izveidota uzdevumu kopa, tās aprobācija un secinājumi. Skolēni ar dažādu metožu palīdzību nodarbojās ar padziļinātu mākslas darbu analīzi un beidzot uzdevumu kopu veic patstāvīgo darbu. Uzsvars tiek likts uz mērķtiecīgu, pētniecisku mācīšanos un reflektēšanu. Uzdevumu kopa tika realizēta un pārbaudīta pētījuma ietvaros un aprakstīta diplomdarbā. Skolēnu veiktie uzdevumi ir atspoguļoti pielikumos. Graduation diploma “The Analysis of Vija Zariņas' Artistic Activities in Visual Arts Class 9”. The goal is to explore Vijas Zarinas’ landscape painting as a source of inspiration. This work contains of two parts. In the first part, we explore Vijas Zarinas life, her artwork principles and work analysis, putting emphasis on her work series 'Supersonic Landscape''. The second part contains a practical research, which includes appropriate age group set of tasks, its approbation and a conclusion. Pupils use different methods to analyze Vijas Zarinas’ artwork and afterwards continue by working on individual projects. Emphasis is put on the objective, scientific research, and reflection. The set of tasks was tested as part of research and described in this diploma. Finished works of pupils are reflected in the annexes.