• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-komercijas attīstība un tendences Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-63782-Berzins_Edgars_eb10063.pdf (2.212Mb)
Author
Bērziņš, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Solovjova, Irina
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Līdz ar straujo informācijas tehnoloģiju attīstību e-komercija piedzīvo uzvaras gājienu pasaulē. Kamēr Amerikā tiek slēgti lielveikali par labu tiešsaistes tirdzniecībai, Latvijā joprojām būvē jaunus lielveikalus. Darba mērķis ir apskatīt e-komercijas vidi Latvijā, no tā secināt e-komercijas dalībnieku (patērētāju un uzņēmumu) problēmas un iespējas, kā arī izstrādāt priekšlikumus. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīta E-komercijas būtība no teorētiskās bāzes. Otrajā daļā tiek apkopota statistikas avotu informācija un analizētas aptaujas, pētījumi par e-komerciju Latvijā gan no patērētāja, gan no uzņēmumu puses. Darba trešajā daļā tiek analizēti un salīdzināti divu Latvijas lielāko interneta veikalu finanšu rādītāji. Darba beigās tiek veikti secinājumi un doti priekšlikumi situācijas uzlabošanai.
 
E-commerce is at its peak and is still evolving simultaneously with the rapid development of information technologies. While malls are being closed in the USA and giving way to online trade, new shopping centers are being opened in Latvia. The aim of the work is to explore the e-commerce environment in Latvia, investigate the problems as well as the opportunities that occur among the consumers and companies and come up with the suggestions. The work consists of 3 parts. The first part explains the theoretical basis on the essence of e-commerce. The second part overlooks the statistical information and analyses surveys and researches on e-commerce in Latvia from the consumer’s and entrepreneur’s point of view. The third part makes the analysis and compares the financial data of the two largest Latvian web stores. Lastly, the work makes conclusions and gives suggestions to improve the current situation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39812
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV