E-komercijas attīstība un tendences Latvijā
Author
Bērziņš, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Solovjova, Irina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Līdz ar straujo informācijas tehnoloģiju attīstību e-komercija piedzīvo uzvaras gājienu pasaulē. Kamēr Amerikā tiek slēgti lielveikali par labu tiešsaistes tirdzniecībai, Latvijā joprojām būvē jaunus lielveikalus. Darba mērķis ir apskatīt e-komercijas vidi Latvijā, no tā secināt e-komercijas dalībnieku (patērētāju un uzņēmumu) problēmas un iespējas, kā arī izstrādāt priekšlikumus. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīta E-komercijas būtība no teorētiskās bāzes. Otrajā daļā tiek apkopota statistikas avotu informācija un analizētas aptaujas, pētījumi par e-komerciju Latvijā gan no patērētāja, gan no uzņēmumu puses. Darba trešajā daļā tiek analizēti un salīdzināti divu Latvijas lielāko interneta veikalu finanšu rādītāji. Darba beigās tiek veikti secinājumi un doti priekšlikumi situācijas uzlabošanai. E-commerce is at its peak and is still evolving simultaneously with the rapid development of information technologies. While malls are being closed in the USA and giving way to online trade, new shopping centers are being opened in Latvia. The aim of the work is to explore the e-commerce environment in Latvia, investigate the problems as well as the opportunities that occur among the consumers and companies and come up with the suggestions. The work consists of 3 parts. The first part explains the theoretical basis on the essence of e-commerce. The second part overlooks the statistical information and analyses surveys and researches on e-commerce in Latvia from the consumer’s and entrepreneur’s point of view. The third part makes the analysis and compares the financial data of the two largest Latvian web stores. Lastly, the work makes conclusions and gives suggestions to improve the current situation.